سند راهبردی پدافند شهری برای شهرداری‌ها تنظیم شد

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: سازمان پدافند غیرعامل، سند راهبردی پدافند شهری را برای شهرداری‌ها تنظیم کرده است که به تناسب آن شهرداری‌ها مطالعات پدافند غیرعامل خود را انجام دادند و نقاط مهم و حیاتی شهر را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کردند.

احمدرضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پدافند عامل به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که نیازی به جنگ افزار ندارد و با اجرای آن، از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری می‌شود یا میزان این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران است، افزود: بدون استفاده از اقدامات نظامی و تنها با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی فنی و مدیریتی از میزان خسارات جلوگیری می‌شود و تلفات به حداقل می‌رسد.

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، جابه‌جایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار و اختفا است، گفت: باید این اقدامات را به نحوی انجام دهیم تا بتوانیم در مواجه با بحران‌ها مقابله خوبی داشته و شاهد کمترین خسارت باشیم.

وی با بیان اینکه در این راستا سازمان پدافند غیرعامل سند راهبردی پدافند شهری را برای شهرداری‌ها تنظیم کرده است، تصریح کرد: به تناسب آن شهرداری‌ها مطالعات پدافند غیرعامل خود را انجام دادند و نقاط مهم و حیاتی شهر را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کردند.

کیانی با بیان اینکه مجموعه اقدامات در قالب موافقت‌نامه، برنامه‌ها و اعتبارات سالانه تعریف می‌شود، ادامه داد: در این راستا شهرداری اصفهان نیز ۴۳ اقدام در راستای وظایف ذاتی خود تعریف کرده است، در حوزه مطالعات، مباحث کالبدی شهر و برگزاری دوره‌های آموزشی که در هفته پدافند غیرعامل از یکم تا دهم آبان توسط حوزه اداره کل آموزش شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی شده، اقداماتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های پدافند غیرعامل در رابطه با حوزه‌های مرتبط شهری همچون ترافیک، عمران و تخلیه اضطراری شهر، همچنین در خصوص مباحث آتش‌نشانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه تقویت زیرساخت‌ها، دارایی‌های مدیریت شهری و خرید تجهیزات برنامه‌ریزی لازم انجام و سال جاری اعتبارات خوبی برای سازمان‌های خدمات‌رسان اختصاص داده شده است.

مدیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر برنامه‌ها در حوزه سازمان خدمات موتوری و سازمان آتش‌نشانی تحقق یافت، گفت: تجهیزات و سخت‌افزارهایی تهیه شده است تا مردم از اتفاقات و حوادثی که آن‌ها را تهدید می‌کند، مصون بمانند یا خسارات به حداقل برسد، همچنین تجهیزاتی مانند پمپ‌های خودمکش شش اینچ قوی برای مقابله سریع با سیلاب و رواناب تهیه شد.

کد خبر 700411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.