جزئیات برنامه‌های یوم‌الله ۱۳ آبان در اصفهان تشریح شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت:‌ موضع ما در همایش ۱۳ آبان برخلاف سال گذشته، یک موضع تهاجمی است و سال جاری مرثیه نداریم، بلکه حماسه داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ناجی در نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت سیزدهم آبان که امروز _سه‌شنبه نهم آبان_ در مجتمع مطبوعاتی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بزرگداشت ۱۳ آبان دشمنان را عصبانی می‌کند، چون این روز به دنیا ثابت کرده است که آمریکا شکست‌پذیر است و پانزدهم مهر سال جاری اثبات شد که اسرائیل هم شکست‌پذیر است و شکستی که مقام معظم رهبری تعبیر غیرقابل ترمیم را برای آن به کار بردند، وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند؛ همه باید در نابودی این غده سرطانی کمک کنیم.

وی افزود: وقتی جوشش میدان قوی است ما موظفیم که به آن توجه کنیم و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های برنامه ۱۳ آبان از روز اول با محوریت میدان امام صورت گرفت و ما در روز مبارزه با استکبار جهانی همایش عظیمی در میدان امام (ره) خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: تجمع دانش‌آموزان در سال جاری ویژه خواهد بود زیرا مطالبه مدارس زیاد بوده است، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و ظرفیت استان حدود ۳۵۰ اتوبوس به درخواست مدارس هماهنگ شده است که البته مطالبه بسیار بیش از این بود. پیش‌بینی ما تجمع بیش از ۳۰ هزار نفری دانش‌آموزان است.

ناجی تصریح کرد: علاوه بر آن، تجمعات مردمی هم حضور خواهند داشت زیرا پویش‌های قوی راه افتاده و از جانب بسیج، حوزه‌های علمیه، تشکل‌ها و نهادهای مردمی فراخوان‌های زیادی داده شده است و انواع تشکل‌های مردمی که می‌توانستند ایفای نقش کنند، در فعالیت‌ها شریک هستند. مطالبه رهبر انقلاب هم از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این بوده است که تلاش شود مناسبت‌ها مردمی باشد و ما در همین راستا اولین جلسات اتاق اندیشه‌ورزمان با جریان‌های مردمی مانند جبهه فرهنگی، یادگاران، باران، روحانیون طرح امین و هجرت و مؤسسه‌های مردم‌نهاد بوده است.

وی تاکید کرد: با مدارسی که مستقیم زیر نظر آموزش و پرورش نیستند نیز ارتباط گرفته شده است و در میدان حضور قوی دارند، به‌طور کلی فضای کل استان جهادی است و بیش از ۱۰۰ شهر و روستای بزرگ ما همه برنامه دارند و جلساتی با نماینده شورای هماهنگی تبلیغات، فرمانداری، امام جمعه‌ها و شهرداری‌ها داشته‌اند که همایش عظیم و متفاوتی داشته باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سال جاری موضع ما در همایش ۱۳ آبان برخلاف سال گذشته، یک موضع تهاجمی است و مرثیه نداریم، بلکه حماسه داریم. زیرا در اتفاقات غزه و فیلم‌هایی که منتشر می‌شود، به‌واقع فضای حماسه بر فضای مصیبت غلبه دارد و این مطالبه رهبر انقلاب است که در اتفاقات پیش رو، حماسه پررنگ باشد.

ناجی اظهار کرد: سخنران همایش روز ۱۳ آبان، امیر دریادار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران است و زمان آغاز برنامه از ساعت ۹ در میدان حضرت امام (ره) خواهد بود.

وی افزود: مسیرهایی که برای حرکت به سمت میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است، مسیر خیابان حافظ و خیابان سپه از چهارراه شکرشکن به سمت میدان و از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان امام (ره) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به رویدادهای قابل توجه در حاشیه این راهپیمایی گفت: پویش الاقصی یکی از این رویدادها است و با کمک مرکز آفرینش‌های سپاه، سرودی با خواننده و گروه سرود نوجوان در اصفهان تولید شده است که به خوبی در رسانه گسترش پیدا کرده است، برنامه‌ریزی ما لب‌خوانی فردی و گروهی این سرود در شهر اصفهان بود، اما شهرستان‌ها و حتی استان‌های دیگر نیز در این پویش شرکت کردند و دست‌اندرکاران صداوسیما هم در انتشار این پویش همکاری کردند.

ناجی ادامه داد: هشتگ «#آبان_نصف_جهان» هم به مناسبت ۱۳ و ۲۵ آبان ایجاد شده است و بنا داریم سال‌های آینده ادامه داشته باشد زیرا اصفهانی‌ها در آبان جریان‌های بزرگی را رقم زده‌اندو کار خود را با این هشتگ پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: پویش مسابقات کاغذی هم از سال گذشته بوده است و با اتاق فکرهایی که بوده مسابقه جدول کاغذی از ناحیه آموزش و پرورش در مدارس اعلام شد و سال گذشته ۴ هزار ورودی داشت، این پویش سال جاری هم در جریان است. به‌طور کلی همه مدارس، اتحادیه‌ها، هیئت‌ها، تشکل‌ها و جریان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و مردمی برای برگزاری این راهپیمایی اعلام آمادگی کردند و همه می‌خواهند برای مردم بی‌پناه غزه کاری انجام دهند. به‌طور قطع برگزاری این همایش‌های عظیم جبهه استکبار را سست می‌کند.

حضور فعال دهه هشتادی‌ها در میدان دانشگاه

هاتف حاجی‌زاده، معاونت سیاست‌ورزی و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی نیز در این جلسه اظهار کرد: جریان دانشجویی در ایران یک جریان با سابقه از سال ۱۳۱۳ بوده است و بسیج دانشجویی از سال ۶۷ با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و تا امروز این تشکل رسالت خود را حفظ کرده است و در بحبوحه تحولات مختلف، تغییر مسیر نداده است.

وی افزود: در حال حاضر شاهدیم که دهه‌هشتادی‌ها کف میدان دانشگاه‌ها حضور فعال دارند و همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند این نسل امید ما هستند، ما نیز شاهدیم که این نسل به مراتب بهتر و با نگاه بازتر و منطقی‌تر امور دانشجویی را پیش می‌برند.

معاونت سیاست‌ورزی و گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی ادامه داد: سال جاری به دلیل اتفاقات غزه، همه نوعی غلیان و نیاز درونی دارند و دوست دارند که با تمام توان در این زمینه کاری انجام دهند، در همین راستا ما در هیئت‌های اندیشه‌ورز تصمیم گرفتیم محوریت فعالیت‌ها افول تمدن غرب، بررسی اسناد لانه جاسوسی و اظهارات خود آمریکایی‌ها باشد و در همین زمینه بحث‌های محتوایی، نشریات، سیر نمایشگاهی، تولید پادکست و سرود در دست اقدام است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: همچنین در دانشگاه‌های استان نشست‌های روشنگری و تریبون‌های آزاد با همین موضوع در دست برگزاری است و اقدام دیگری که قرار است روز سیزدهم آبان صورت گیرد، امضای یک طومار ۲۰۰ متری در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، همچنین اعلام آمادگی برای اعزام است که پس از تکمیل به دفتر رهبر معظم انقلاب فرستاده خواهد شد.

وی افزود: پویشی در فضای مجازی با عنوان «حریفت منم» توسط دانشجویان راه‌اندازی شده است و اعتقاد داریم انقلاب سوم ما نابودی اسرائیل خواهد بود؛ انقلاب اول سال ۵۷ و انقلاب دوم تسخیر لانه جاسوسی بود و معتقدیم انقلاب سوم به دست جوانان امروز رقم خواهد خورد. به‌طور کلی در جریان دانشجویی در ۱۳ آبان دست به دست هم خواهیم داد و در قالب‌های مختلف در صحنه هستیم.

کد خبر 700400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.