ناتوانی ایتالیا در تأمین نیازهای ضروری دانش‌آموزان / والدین مسئول خرید لوازم مدرسه!

مدارس ایتالیایی از تأمین لوازم اولیه برای دانش‌آموزان خود ناتوان هستند و اغلب کمک‌های مالی قابل‌توجهی برای تأمین اقلام مورد نیاز در مدارس را از والدین درخواست می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانش‌آموزان مدارس ایتالیایی بیش از هر نقطه دیگر از سراسر اروپا در مدارس خود با مشکل کمبود امکانات مواجه هستند، زیرا این کشور سرمایه‌گذاری زیادی روی آموزش و پرورش نمی‌کند. در واقع بودجه‌بندی ایتالیا برای این بخش بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی است، تا جایی که هزینه‌های این کشور در بخش آموزش عمومی ۷ هزار یورو برای هر دانش‌آموز در مهدکودک و دبستان و تا ۹ هزار یورو برای هر دانش‌آموز در دبیرستان بوده است. میانگین هزینه‌ها برای هر دانش‌آموز در سایر کشورهای اروپایی حداقل ۱۰ هزار یورو است.

تحصیل در مدارس برای دانش‌آموزان ایتالیایی تا ۱۶ سال رایگان است و معلمان آن‌ها از کم‌درآمدترین قشر جهان هستند. با این وجود در ایتالیا دانش‌آموزان حتی از کمبود امکانات بهداشتی که عنصری ضروری به‌شمار می‌رود، محروم هستند و حتی ۶۴ درصد از مدارس کشور در سرویس‌های بهداشتی صابون یا مایع دستشویی قرار نمی‌دهند. از سوی دیگر زیرساخت‌های مدارس این کشور قدیمی است و سیستم گرمایش مدارس در زمستان اغلب کار نمی‌کند که این امر اعتراض دانش‌آموزان را به همراه داشته است.

تلاش‌های مدارس برای جبران کمبود امکانات

هرچند بخش آموزش ایتالیا عموماً بودجه کافی ندارد، مدارسی وجود دارند که به اندازه سایرین با مشکل مواجه نیستند و می‌توانند به راحتی وسایل ضروری را برای دانش‌آموزان خود فراهم کنند. دلیل این است که سیستم مدارس ایتالیا استقلال هر مؤسسه و مدیریت آن را ارتقا داده است و بر اساس تعداد دانش‌آموزان، معلمان و کارمندان هر مدرسه به آن بودجه اعطا می‌کند.

ناتوانی ایتالیا در تأمین نیازهای ضروری دانش‌آموزان/ والدین مسئول خرید لوازم مدرسه!

این خودمختاری شرایطی را فراهم می‌آورد که مدارس در مسیر مبارزه با کمبود امکانات خود به درخواست کمک از والدین برای تأمین مالی مدرسه روی بیاورند. ابتدای سال تحصیلی، در ماه سپتامبر یا اکتبر، مدارس از والدین دانش‌آموزان کمک‌های مالی داوطلبانه درخواست می‌کنند. این پرداخت‌ها برای هر مدرسه متفاوت است و برای دریافت خدمات بهتر به دانش‌آموزان دریافت می‌شود. پرداخت این مبلغ اجباری نیست، اما فشار اجتماعی زیادی بر والدین به‌منظور ارائه آن وجود دارد.

از سوی دیگر نتیجه این سیستم «کمک‌های داوطلبانه» تعمیق شکاف بین مدارس ثروتمندتر و مدارس فقیرتر است، چراکه مدارس ثروتمند از کمک‌های سخاوتمندانه‌تر والدین با درآمد بالاتر بهره می‌برد.

مدارس همچنین در راستای مقابله به کمبود امکانات خود از دانش‌آموزان می‌خواهند که لوازم بهداشتی مورد نیاز از جمله صابون و دستمال توالت را به‌صورت شخصی از خانه با خود همراه داشته باشند که این امر با انتقادات بسیاری از سوی سایر کشورهای سراسر جهان همراه بوده است.

ناتوانی ایتالیا در تأمین نیازهای ضروری دانش‌آموزان/ والدین مسئول خرید لوازم مدرسه!

بنابراین انتظار می‌رود این کشور بخشی از بودجه عظیم ۱۹۱.۵ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای بازیابی کووید -۱۹ را در بخش آموزش هزینه کند. پیش‌بینی می‌شود بخشی از این بودجه صرف تعمیر و نگهداری زیرساخت‌های قدیمی شود و مدارس ایتالیا در این صورت به نتایج مطلوبی در سال ۲۰۲۶ دست پیدا کند.

کد خبر 700375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.