برند زبان مازندرانی در جامعه نهادینه شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: برند زبان تبری در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسین یوسفی امروز دوشنبه هشتم آبان ماه در جلسه بزرگداشت روز مازندران در شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه متأسفانه زبان مادری در جامعه کمرنگ شده است، اظهار کرد: باید به دنبال این مساله باشیم که برند مناسبی از زبان مازندرانی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنوار کئی‌پلا تصریح کرد: این جشنواره با همه مشکلاتی که وجود داشت برگزار شد اما بازتاب و استقبال خوبی در میان شهروندان داشت که نشان می‌دهد این برنامه‌ها خواست و نیاز مردم است.

یوسفی با تاکید بر اینکه نقش برخی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش در حوزه بومی و محلی بسیار مهم و تعیین‌کننده است، افزود: حمایت و توسعه زبان مازندرانی نیاز به برنامه‌ریزی اصولی دارد و در این زمینه باید به روش علمی و مناسب پیش‌روی کنیم.

سپس در ادامه جلسه تک تک اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ساری به بیان نظرات خود در این زمینه پرداختند.
سید رحمان میرشجاعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت زبان تبری و جایگاه این فرهنگ در کشور اظهار کرد: این امر یک ضرورت فرهنگی است که برای حفظ و گسترش زبان تبری نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: باید در این بخش بحث کنیم که الزامات و نیازهای دست یافتن به یک برنامه خوب در حوزه زبان تبری چه باید باشد.

مسیرشجاعی با اشاره به اینکه مهم‌ترین امر در این زمینه تجلیل و قدردانی از افرادی است که در زمینه فرهنگ بومی فعالیت می‌کنند، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری ساری باید در این زمینه فعال‌تر و پویاتر در بخش فرهنگ بومی و محلی بپردازد.

کد خبر 700273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.