حزب‌ الله در جبهه شمالی، چشم و گوش رژیم صهیونیستی را کور و کر کرد

کارشناس مسائل فلسطین گفت: حزب‌الله با گرم نگه‌داشتن جبهه شمالی، تاکنون تعداد زیادی از نیروهای انسانی و پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و در عمل چشم و گوش رژیم را در شمال فلسطین کور و کر کرده است.

علی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با سرنوشت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار کرد: تصرف نوار غزه از مدیریت آن به مراتب سخت‌تر و مهم‌تر است.

وی افزود: آنچه که پس از عملیات زمینی ارتش رژیم جعلی صهیونیستی در جنوب نوار غزه با تصور پیروزی آن‌ها در عملیات، اتفاق خواهد افتاد، از خود این عملیات مهم‌تر است؛ بر این اساس گزینه‌هایی وجود دارد که هیچ‌کدام گزینه‌های روشنی نیست.

کارشناس مسائل فلسطین در خصوص گزینه کوچ اجباری فلسطینیان گفت: مصر و اردن موانع جدی برای کوچ اجباری فلسطینیان ساکن نوار غزه هستند، از این‌رو رژیم صهیونیستی نمی‌تواند فلسطینیان را مجبور به کوچ کند.

وی افزود: گزینه بعدی برای رژیم غاصب صهیونیستی نابودی حماس است؛ اما حماس یک ارتش نیست که قابل شناسایی و قلع و قمع باشد یا بتوانند آن‌ها را از سرزمین خود بیرون کنند.

عبدی تصریح کرد: یکی دیگر از گزینه‌های رژیم صهیونیستی ساکن کردن تشکیلات خودگردان به جای حماس در غزه است؛ این در حالی است که تشکیلات خودگردان در مدیریت کرانه باختری نیز با مشکل مواجه بوده است؛ باید در نظر داشت که پایگاه سنتی حماس غزه است و دولت خودگردان شرایط مدیریت بر غزه را ندارد، چون در این منطقه پایگاه سنتی اخوان‌المسلمین و حماس قرار دارد و مردم قرابت فکری و سیاسی با تشکیلات خودگردان ندارند، البته تشکیلات خودگردان نیز به لحاظ ساختاری توانایی مدیریت غزه را ندارد.

وی با اشاره به سخنرانی سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت لبنان که قرار است روز جمعه انجام شود، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها از تفاوت حزب‌الله و حماس باخبرند؛ آن‌ها تفاوت در توانمندی‌ها، قدرت عملیاتی و نظامی و تجارب فراوانی که حزب‌الله را از حماس متمایز می‌کند، می‌دانند.

کارشناس مسائل فلسطین ادامه داد: حماس دست‌پرورده حزب‌الله است و حزب‌الله به لحاظ تجهیزات، سازمان‌دهی، تشکیلات، حجم نیروی انسانی و فرماندهی بسیار متفاوت است.

وی تاکید کرد: ورود حزب‌الله به میدان در عمل رژیم صهیونیستی را از نفس خواهد انداخت؛ رژیم صهیونیستی از این مسئله به شدت ترس دارد و می‌داند که به تنهایی نمی‌تواند با حزب‌الله مقابله کند.

عبدی در خصوص تعلل حزب‌الله در ورود به جنگ با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم غزه تصریح کرد: حزب‌الله محاسبات و ملاحظات خود را دارد؛ باید تا روز جمعه منتظر بود تا مواضع سیدحسن نصرالله برای همه روشن شود؛ به‌طور قطع سخنرانی سید مقاومت در روز جمعه تعیین کننده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زب‌الله با گرم نگه‌داشتن جبهه شمالی، تاکنون تعداد زیادی از نیروهای انسانی و پایگاه‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و در عمل چشم و گوش رژیم را در شمال فلسطین کور و کر کرده است و تلفات زیادی را به آن‌ها وارد کرده است تا جایی که رژیم صهیونیستی مجبور شده است برای ادامه عملیات در منطقه به پهپادهای عملیاتی و جاسوسی روی بیاورد؛ این حداقل کاری است که حزب‌الله تاکنون انجام داده است.

کد خبر 700253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.