دشمن، یقین و آرمان ملت ایران را دچار تردید می‌کند

 عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن در پی آن است که یقین و آرمان یک ملت را دچار تردید کرده، نقاط قوت‌ها را پوشانده و نقاط ضعف آن را برجسته کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید جلیلی امروز -دوشنبه ۸ مهرماه -در جلسه‌ای با عنوان پرسش و پاسخ که در دیدار با دانش آموزان دبیرستان حضرت فاطمه (س) در کاشان برگزار شد، با اشاره به نقش ویژه دانش‌آموزان در نظم جدید جهانی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فهم دقیقی از نقش دانش‌آموزان در نظم نوین جهانی داشته باشیم قبل از آن باید بدانیم نقش خود ایران در تغییر نظم جهانی چیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر می‌خواهیم تصویر دقیقی از نظم آینده ترسیم کنیم، باید تحلیل دقیقی از نظم فعلی و مختصات آن داشته باشیم.

وی افزود: نظم فعلی بعد از جنگ جهانی دوم و با اعطای برخی امتیازات مثل داشتن امتیاز وتو و بمب هسته‌ای به چند کشور محدود شروع شده است و تا امروز ادامه دارد.


وی گفت: در دنیایی که صحبت از آزادی و دموکراسی، زن، زندگی است و به صراحت این موارد مطرح می‌شود کسی به کودک کشی اعتراضی نمی‌کند، ولی به حجاب در ایران اعتراض می‌کنند همه چیز وارونه جلوه می‌کند.

جلیلی افزود: در چند دهه گذشته شاهد آن هستیم که همه این قدرت‌ها با تمامی امکانات و توانمندی‌هایی که داشتند در مقابل استقامت ملت ایران نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

وی اضافه کرد: زمانی شاهد این بودیم که تمامی این کشورها اتفاق نظر داشتند که شاه باید بماند اما ملت ایران گفت که باید برود و او علی‌رغم خواست همه قدرت‌ها رفت.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایت قدرت‌های بزرگ علیه ملت ایران، اظهار کرد: بعد از انقلاب این قدرت‌ها تمام توان خود را در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در کمک کردن به صدام به کار گرفتند، ملت ایران تنها با صدام نمی‌جنگید بلکه با تمام کسانی می‌جنگید که نظم سیاسی دنیا را شکل داده بودند.

وی تصریح کرد: همین کسانی که برای ملت ایران اشک تمساح می‌ریختند، در دوران دفاع مقدس شهرهای شما مثل سردشت را بمباران شیمیایی کردند و حتی یک بیانیه هم صادر نمی‌کردند، چه برسد به قطعنامه همه این کارها صورت گرفت اما امروز صدام کجاست و ملت ایران کجا است؟


عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تأکید بر نقش مهم دانش‌آموزان بیان کرد: سوال اساسی این است که این چه قدرتی بوده است که باعث آن شده ملت ایران علاوه بر مقاومت کردن، پیشرفت هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه چه چیزی مانع اقدامات دشمنان این ملت شد گفت: در همین حوادث سال گذشته از نخست‌وزیر استرالیا و کانادا تا رئیس‌جمهور آمریکا و فرانسه علیه کشور ما اقداماتی انجام دادند، چرا موفق نمی‌شوند؟ چه چیزی مانع آنان شد؟ اینجا نقش تک افراد کشور و البته دانش‌آموزان بسیار مهم است.


نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، با اشاره به تجربه تفکر بسیجی در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نباید گذاشت تجربه موفق بروز تفکر بسیجی در عرصه‌های عملی، در مقطع گام دوم پوشانده شود.

وی در ادامه بیان کرد: نقش بزرگ دانش آموزان در این زمان آنست که این تفکر را زنده نگه دارند و نگذارند تا دشمن، تفکری که دستاوردهای بزرگ را برای کشور رقم میزند، بپوشاند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوران دفاع مقدس، یک دانش آموز سیزده ساله یا پانزده ساله، اقداماتی را در صحنه عمل و یا در صحنه نظر انجام می‌دهد که امام راحل (ره) با آن مقام فقاهت و جایگاه عرفانی به علمای دیگر توصیه می‌کنند که شما ۵۰ سال عبادت کردید، یک برگ از وصیت نامه شهدا را هم بخوانید.


جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: مسیری که نسل‌های یک ملت طی می‌کنند، مثل یک دو امدادی است که مشعل را فردی به فرد دیگر می‌دهد و امروز به نسل شما نوجوانان عزیز داده شده است که به قله برسانید، مسلماً در هر کشوری نقاط ضعفی وجود دارد، اما این نقاط ضعف را با نقاط قوت می‌شود برطرف کرد، امید است دانش‌آموزان ما این حافظه تاریخی را بشناسند و بر مبنای آن مسیر آینده را طی کنند.

کد خبر 700246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.