شاخص بورس امروز ۸ آبان / رشد ۲۰ هزار واحدی

بازار بورس امروز با رشد ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحدی همراه بود و به سطح یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار بورس امروز با رشد ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحدی همراه بود و به سطح یک میلیون و ۹۸۱ هزار واحد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۱ هزار و ۱۱۲ واحدی به سطح ۶۷۰ هزار و ۱۱۷ واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس نیز برابر با پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته تغییرات زیادی را به ثبت نرساند.

در بازار بورس امروز نمادهای «فولاد»، «شستا»، «‌شپنا»، «بوعلی»، «خودرو»، «‌وبملت» و «نوری» بیشترین تأثیر را در بازار داشتند و در بازار فرابورس با رشد ۲۷۹ واحدی به سطح ۲۴ هزار و ۳۴۰ واحد رسید، ارزش معاملات فرابورس در سطح ۲۳۰ هزار میلیارد تومان (معاملات اوراق علت بالا بردن ارزش معاملات فرابورس بوده است) و حجم معاملات برابر با هفت میلیارد برگه سهم است، در بازار فرابورس نمادهای «‌شگویا، «خاور»، «‌وسپهر»، «صبا»، «‌خدیزل»، «زاگرس» و «انتخاب» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در بازار بورس امروز ۳۷۰ نماد روند مثبت و ۶۴ نماد روند منفی داشتند، در بازار فرابورس نیز ۳۰۰ نماد مثبت و ۱۱۵ نماد منفی بودند بازار بورس امروز روند بهتری را نسبت به روز گذشته به ثبت رساند، مثبت بودن چهار درصدی اهرم احتمال تداوم روند مثبت را برای بازار فردا بیشتر می‌کند.

سایر صندوق‌ها نیز وضعیت خوبی را به ثبت رساندند، گروه خودرویی نیز پس از مدت‌ها شروع به حرکت کرده است که می‌تواند روند بازار را دستخوش تغییرات مثبت زیادی بکند احتمالاً بازار بتواند مجدد سطح دو میلیون واحد را پس بگیرد.

شاخص کل بورس تهران یک مقاومت کوچکی در سطح یک میلیون ۹۸۰ هزار واحد دارد و پس از آن در سطح دو میلیون واحد به نظر می‌رسد بتواند از آن رد کند.

واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی راه‌اندازی می‌شود

احمدزاده مدیرعامل پتروشیمی بوعلی گفت: با راه‌اندازی واحد پارازایلین علاوه بر تکمیل زنجیره تولید و تأمین خوراک پتروشیمی‌های پایین‌دست، شاهد افزایش سودآوری شرکت خواهیم بود.

طبق پیش‌بینی سود در سال جاری با راه‌اندازی واحد پارازایلین و ریفرمیت، میزان سود ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.

واریز ۴۰۰ میلیاردی صندوق توسعه به حساب بورس

عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان در روز جاری به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شد. با در نظر گرفتن ۴۰۰ میلیارد تومان امروز، صندوق توسعه ملی از ابتدای سال تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴,۲۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت واریزی داشته است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی متعهد شد در سال جاری بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از منابع ریالی خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه، سپرده‌گذاری یا سرمایه‌گذاری کند.

اطلاعیه مهم سازمان بورس

افزایش ضریب ارزش تضمین دارایی‌های بورسی از ۶۰ درصد به ۶۵ درصد به کارگزاران ابلاغ شد. این عمل می‌تواند در افزایش منابع در دسترس سرمایه تأثیر بگذارد و هم باعث افزایش ارزش معاملات و هم جلوگیری از مشکلات مربوط به در معرض ریسک قرارگرفتن سرمایه گذاران در حساب کارگزاران خود خواهد شد.

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۸ آبان / رشد ۲۰ هزار واحدی

کد خبر 700241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.