متروی قم برای راه‌اندازی آزمایشی آماده است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در سفری که نمایندگان وزارت کشور و مدیریت شهری مشهد به قم داشتند، اثبات شد که متروی قم آماده به‌کارگیری واگن و انجام تست گرم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن محرری امروز _دوشنبه هشتم آبان_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد، با اشاره به بازدید نمایندگان وزارت کشور، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان مدیریت شهری مشهد از متروی قم اظهار کرد: با توجه به درخواست شهرداری قم مبنی بر دریافت واگن از دپوی شهرداری مشهد، سوال بازدیدکنندگان این بود که آیا متروی قم آمادگی برای دریافت واگن آماده است یا خیر.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از پست برق ۶۳ و دیگر تجهیزات برق متروی قم گفت: از ایستگاه‌ها نیز بازدید به عمل آمد و با توجه به اینکه پله برقی‌ها راه اندازی شده بودند، شرایط خوبی بر ایستگاه‌ها نیز حکم‌فرما بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این موضوع برای مسئولانی که برای بازدید آمده بودند، از این جهت که مطمئن شوند که شرایط قم آماده تست گرم است، محرز شد.

وی اضافه کرد: امروز روشن شده است که مشکل متروی قم اصلی تأمین واگن برای تست گرم و راه‌اندازی اولیه است و اگر واگن تأمین شود، امکان انجام کار خواهد بود.

محرری گفت: دیدگاه رئیس‌جمهور و وزیر کشور درباره این موضوع، حمایت از پروژه متروی قم است، اما موانع و محدودیت‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی متروی قم برای امیدآفرینی و پیشبرد مسائل حمل‌ونقلی ادامه داد: در شهر قم باید با یک فضای مدیریتی منسجم و متحد، مسیر را طوری جلو ببریم که واگن تأمین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: هفته دیگر جلسه‌ای را در وزارت کشور با این موضوع برگزار خواهد شد که توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

کد خبر 700239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.