فارس رتبه سوم توسعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور

مدیر امور شیلات و آبزیان استان فارس گفت: استان فارس در میان تمام استان‌های کشور در حوزه ماهیان خاویاری، حائز رتبه سوم و در بین استان‌های غیرساحلی در جایگاه نخست قرار دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، علی فلاحی امروز _ دوشنبه هشتم آبان‌ماه _ با بیان اینکه فارس در بین تمامی استان‌های کشور در حوزه ماهیان خاویاری حائز رتبه سوم و در بین استان‌های غیر ساحلی در جایگاه نخست است، اظهار کرد: استان فارس در پرورش و تولید ماهیان خاویاری برند شیلات کشور است و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار و ۴۶۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در کشور تولید شده است که سهم استان فارس از این میزان استحصال و تولید بیش از ۱۷۰۰ کیلوگرم خاویار و ۱۹۱ تن گوشت بوده است که ارز آوری قابل توجه‌ای برای استان و کشور به دنبال دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان فارس با بیان اینکه شیلات از ظرفیت‌های مهمی برخوردار بوده و می‌تواند در گستره‌های تولید و اقلیم متفاوت و مختلف، با استفاده از الگوهای متنوع تولید، کانون‌های مولدی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این امر ضمن کمک به معیشت خانواده‌ها به پایداری تولید کشاورزی نیز کمک می‌کند.

فلاحی با تاکید بر اینکه آب یک‌بار مصرف نیست و باید در چرخه تولید محصولات متنوع بچرخد، ابراز امیدواری کرد: اجرای برنامه‌های آبزی پروری در مزارع کشاورزی در دستور کار قرار دارد تا ضمن غنی‌سازی آب کشاورزی، بهره‌وری آب را در تولید کشاورزی بالا ببریم.

کد خبر 700201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.