امکان استعلام چک‌های در راه فراهم شد

بانک مرکزی اعلام کرد: سامانه خدمتی اعلام وضعیت اعتباری صادرکننده ‎چک به ذی‌نفعان، مشتمل بر مبالغ چک‌های برگشتی و چک‌های در راه، از شانزدهم مهر در دسترس عموم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی قمری‌وفا در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور ارتقای کارایی ابزار پرداخت چک و شفاف‌سازی سازوکارهای موجود برای فعالان این عرصه، سامانه خدمتی اعلام وضعیت اعتباری صادرکننده ‎چک به ذی‌نفعان، مشتمل بر مبالغ چک‌های برگشتی و چک‌های در راه وی از طریق سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از تاریخ ۱۶ مهرماه در دسترس عموم قرار دارد.»

سامانه اعلام وضعیت اعتباری صادرکننده ‎چک در دسترس قرار گرفت

گفتنی است ذینفعان چک می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از مجموع مبلغی چک‌های برگشتی صادرکننده چک اعم از چک‌های برگشتی رفع سواثرشده و نشده و مجموع مبلغی چک‌های در راه تسویه نشده، مطلع شوند.

برای دریافت این سرویس ذینفع چک باید کد دستوری زیر را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کند:
(از راست به چپ)
*۱*۴* شناسه / کدملی ذینفع*شناسه صیادی

استفاده کنندگان از سرویس پیامکی در صورتی که کد دستوری را به خاطر نداشته باشند می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از راهنمای این سرویس بهره‌مند شوند. راهنمای سرویس نحوه صحیح ارسال پیامک را در اختیار استفاده‌کنندگان از سرویس قرار می‌دهد.

این خدمت به ذینفع چک کمک می‌کند تا با اخذ اطلاعات شفاف از سوابق صادرکننده چک نسبت به دریافت یا عدم دریافت چک تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 700199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد بیکی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    خیلی خوبه اگه اتفاق بیفته ولی هرچی تلاش کردیم سامانه جواب نمیده