تولید ۲۳۰ هزار تن سیب در استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از تولید ۲۳۰ هزار تن سیب استان، حدود ۱۹۰ هزار تن مربوط به شهرستان سمیرم است و صادرات حدود ۸۰ هزار تن آن در برنامه قرار دارد.

مهرداد مرادمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال اتفاقات متعددی از جمله سرمازدگی را برای باغات سیب سمیرم داشتیم، اما با وجود شرایط اقلیمی که با آن روبه‌رو شدیم، بار تولیدی خوبی را در سطح استان اصفهان شاهد هستیم.

وی افزود: پیشنهاد ما بر این بوده است که بتوانیم بخش ذخیره‌سازی و صادرات را با توجه به اینکه حدود ۲۳۰ هزار تن پیش‌بینی تولید است، اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ۲۳۰ هزار تن سیب در استان حدود ۱۹۰ هزار تن از شهرستان سمیرم است، اضافه کرد: سردخانه سیب سمیرم با ظرفیت ۲۰ هزار تن سیب زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را در شهرستان فراهم کرده است‌.

وی ادامه داد: شهرستان سمیرم در طول یک‌سال ۵۰ هزار تن سیب را به کشورهای هندوستان، سودان، سومالی، شمال آفریقا و کشورهای منطقه صادر می‌کند.

به گزارش ایمنا، ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان سمیرم به باغبانی تعلق دارد و به همین دلیل قطب باغبانی استان اصفهان به‌شمار می‌رود که ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن سیب درختی است.

کد خبر 700171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.