تعهدات ارزی یکی از دغدغه‌های اصلی صادرکنندگان خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم حمایت از صادرکنندگان گفت: تعهدات ارزی یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان استان است که این موضوع را با هیئت دولت در میان گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _دوشنبه هشتم آبان‌_ در نشست کانون کارآفرینان خراسان شمالی اظهار کرد: منطبق با شعار سال باید حمایت بیشتری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام شود.

وی یکی از مشکلات صادرکنندگان استان را تعهدات ارزی دانست و افزود: این موضوع را با وزیر کشور و هیئت دولت در میان گذاشتیم.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات کالا نیز باید تمرکز و تاکید بر بازار کشورهای همسایه باشد زیرا که پیش از این تصور می‌شد، افغانستان نمی‌تواند بازار خوبی برای محصولات باشد، در حالی که سال گذشته مقصد صادرات بسیاری از کالاهای کشور بود.

وی با اشاره به دغدغه‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان ادامه داد: مالیات باید دقیق‌تر بررسی و اظهارنامه‌ها واقعی شود.

حسین‌نژاد تأمین و ارتقای زیرساخت‌ها را لازمه رونق تولید دانست و تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای رونق تولید، توسعه راه‌ها است، از این‌رو مناسب‌سازی راه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم سرعت دادن به طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد به جنگل گلستان افزود: ۱۴ کیلومتر از این مسیر سال جاری به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفت و چهارخطه کردن باقی‌مانده محور هم در دست اجرا است که امید می‌رود تا یک سال آتی بخش‌های مهم و حساس این محور تکمیل شود.

کد خبر 700158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.