ورود ۵۰ هزار گردشگر چینی به ایران در ۷ ماه نخست سال جاری

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تقاضا برای سفر چینی‌ها به ایران افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که طی هفت ماه نخست سال جاری، ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری ایران و چین که با حضور معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اظهار کرد: ابتدا از مهمان‌نوازی گرم چینی‌ها از هیئت ایرانی در ماه گذشته تشکر می‌کنم و خوشحالم که پس از مدت کوتاهی از آن دیدار، امروز میزبان معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در تهران هستیم.

وی افزود: ایران در چند ماه گذشته به‌خصوص پس از برطرف شدن کرونا، میزبان گردشگران چینی بسیاری بوده است و در هفت ماه نخست سال جاری، حدود ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند؛ با توجه به اینکه تعداد پروازهای ما نصف تعداد سال ۹۸ است، این آمار نشان‌دهنده تقاضای بالای گردشگران چینی برای سفر به ایران است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن نام ایران به‌عنوان یک مقصد برتر گردشگری از سوی دولت چین در برنامه‌های گردشگری این کشور، در افزایش تقاضاها بی‌تأثیر نبوده است، از این‌رو از وزارت فرهنگ و گردشگری چین و سفارت چین در ایران تشکر می‌کنم.

وی گفت: تعاملات گردشگری بین دو کشور وظیفه ما را سنگین می‌کند تا میزبانی شایسته‌ای از میهمانان دو کشور داشته باشیم و امید دارم در این جلسه موضوعاتی که مطرح می‌شود بتواند به تحقق این مهم کمک کند.

ایران و چین دو تمدن باستانی هستند

لواینگ چوآنگ، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین نیز در این نشست ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران اظهار کرد: خوشحالم که امروز در تهران زیبا میهمان شما هستم تا بتوانیم درباره تقویت همکاری‌های گردشگری دو کشور صحبت کنیم. آنچه که باعث خوشحالی من شده است، دیدار مجدد در فاصله یک ماه با معاون گردشگری ایران است که دیدار اول در چین و دیدار دوم در ایران انجام شد.

وی افزود: چندی پیش نیز در دیدار رؤسای جمهور دو کشور ایران و چین موضوعات مرتبط یا توسعه گردشگری مورد توافق سران دو کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین اضافه کرد: ایران و چین به عنوان دو تمدن باستانی دارای ظرفیت‌های غنی هستند و می‌توانند در زمینه‌های گسترده‌تری همکاری داشته باشند. در حال حاضر گردشگری در حال توسعه است و پروازهای متعددی بین ایران و چین برقرار است و اعزام تورهای گردشگری بین ایران و چین به حالت قبل از کرونا بازمی‌گردد.

چوآنگ ادامه داد: پیوستن ایران به سازمان شانگهای و اجلاس بریکس، فرصت‌های زیادی را برای همکاری دوجانبه بین ایران و چین فراهم آورده است.

وی در ادامه گفت: حمایت و همکاری بین شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی می‌تواند یکی از محورهای توسعه گردشگری بین ایران و چین باشد که در این میان تاکید ما بر حوزه‌های گردشگری روستایی و نیز گردشگری دریایی و سفر با کشتی‌های تفریحی است.

این مقام چینی در ادامه با اشاره به گردشگری هوشمند افزود: توسعه فناوری ارتباطات باعث تحول در زندگی مردم شده است، چین علاقه‌مند است در حوزه گردشگری دیجیتال و هوش مصنوعی با ایران همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: پایبندی به توسعه گردشگری سبز نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که چین علاقه‌مند به همکاری با ایران است که صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست از موضوعاتی است که در گردشگری سبز به دنبال آن هستیم.

چوآنگ خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و گردشگری چین آمادگی دارد تا در راستای تقویت همکاری‌های گردشگری بین دو کشور تشریک مساعی داشته باشد و در این باره آمادگی کامل داریم.

در این نشست همچنین مدیران تشکل‌های بخش خصوص گردشگری و نیز نماینده هواپیمایی ماهان به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و در پایان، صورت‌جلسه اولین نشست کمیته فنی همکاری‌های گردشگری بین ایران و چین به امضای معاون گردشگری کشورمان و معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین رسید.

منبع: میراث آریا

کد خبر 700138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.