تشدید برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی و طبیعی در استان خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این امر همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا کریمی امروز _دوشنبه هشتم آبان‌_ در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت حفاظت از اراضی و منابع ملی، دولتی و خسارات ناشی از تصرفات غیرقانونی، اظهار کرد: در این راستا پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهرها، تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تصرف و تخریب اراضی ملی، تجاوز به حریم راه از طریق ساخت‌وساز غیرمجاز، بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی از طریق حفر چاه‌های غیرمجاز و تجاوز به حریم رودخانه‌ها باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در صورت مشاهده یا وصول گزارشی مبنی بر وقوع هرکدام از این جرایم، دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط باید با بسیج تمام امکانات و اقدام به موقع، نسبت به جلوگیری و مقابله با آن اقدام کنند.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: احکام قطعی اجرا نشده مربوط به تغییر غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها و تصرف عدوانی اراضی ملی مربوط به سال‌های گذشته توسط شعب اجرای احکام کیفری در دادسراها و حوزه قضائی بخش‌های تابعه استان شناسایی شود و با صدور دستور قضائی اجرای سریع حکم آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: معاونان دادستان کرمانشاه و دادستان‌های شهرستان‌ها باید نسبت به اجرای کامل احکام قطعی به‌ویژه قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز، مسدود کردن چاه‌های آب غیرمجاز و رفع تصرفات اراضی رصد کاملی داشته باشند و در صورتی که مواردی از اجرا نشدن حکم گزارش شد، نسبت به تشکیل پرونده قضائی آن اقدام کنند.

کریمی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون شرکت گاز، توزیع برق، مخابرات و آب و فاضلاب باید از ارائه خدمات به افرادی که با تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها و اراضی منابع طبیعی به صورت غیرقانونی اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند، خودداری کنند.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط استان برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تصرف اراضی ملی و طبیعی افزود: نشست‌هایی به‌منظور تعامل و هماهنگی بیشتر این دستگاه‌ها و نیروی انتظامی با حضور نماینده دادستان برگزار می‌شود.

کد خبر 700137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.