طرح جامع و تفصیلی شهرهای تیران و کرون در مرحله بازنگری است

رئیس اداره راه وشهرسازی تیران و کرون گفت: طرح جامع و تفضیلی سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران از توابع شهرستان تیران و کرون در مرحله بازنگری قرار گرفته است.

سعید کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت نیاز به بازنگری طرح‌های جامع و تفضیلی شهرها، اظهار کرد: این اقدام بر اساس نیاز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود، شهرداری پیشنهادات خود را اعلام و بخشی از هزینه‌ها را تقبل می‌کند.

وی با اشاره به وجود سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران، افزود: افق ۱۲ ساله برای این شهرها پیش‌بینی شده است و درخواست می‌شود تا در راستای بازنگری آن و با توجه به توسعه شهر، امکان تغییر در قالب این برنامه امکان‌پذیر شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون با اشاره به بازنگری طرح جامع شهر تیران، خاطرنشان کرد: نیاز به تغییر در طرح تفضیلی وجود دارد و طرح جامع آن نیز در مرحله نقشه‌کشی است تا پس از اتمام فرآیندهای مهندسی و قانونی ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: توسعه محدوده شهر در تیران و تغییر کاربردی در بعضی نقاط با توجه به اجرای طرح‌های عمرانی و شهری رقم خورده است و باید در طرح جامع پیش‌بینی شود.

کاشفی با اشاره به دو شهر رضوانشهر و تیران، تصریح کرد: طرح تفضیلی شهر عسگران سال گذشته ابلاغ شده و طرح جامع آن نیز در حال تدوین و ابلاغ است. طرح تفضیلی شهر عسگران در حال بررسی نظریه کارشناسی با هدف ارائه پیشنهادت شورا و شهرداری است و پس از مطالعات و نظریه کارشناسی ابلاغ خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون به تصرف غیرمجاز اراضی دولتی اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع در این شهرستان کمترین میزان پرونده را به لحاظ نظارت‌های گسترده دارد و مردم می‌توانند تخلفات را گزارش دهند.

وی ادامه داد: شهروندان هرگونه موضوع مشکوک در این خصوص را به سامانه گزارش‌های مردمی اعلام کنند، برخی افراد سودجو در فرصت‌های خاص اقدام به تصرف اراضی در قالب‌های مختلف می‌کنند.

کاشفی گفت: استفاده از زمین‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های خدماتی مستلزم مصوبه کارگروه تخصصی و اجرای پروژه در مدت زمان مشخص است، در غیر این صورت زمین بازگردانده می‌شود.

کد خبر 700087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.