از لحاف‌دوزی تا تقدیم قرآن‌های دست‌نویس به حرم اهل‌بیت(ع)/ کاتب قرآن عضو صندوق هنر شد

مهدی زارعی که تاکنون ۲۰ جلد قرآن را کتابت و تقدیم به حرم‌های اهل‌بیت(ع) و رهبر معظم انقلاب کرده است، به عضویت صندوق هنر درآمد و قرار بر این است که به‌زودی نمایشگاه آثار خوشنویسی او نیز برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از این خود را اینگونه معرفی کرده بود «مهدی زارعی متولد سال ۱۳۲۵ در شهر کربلا و هم‌‎اکنون ساکن اصفهان هستم.»

زارعی ساکن محله حصه بوده و در گذشته کارگاه تولید تشک خوشخواب و لحاف‌دوزی داشته، اما بعد از بروز یک بیماری، مغازه را رها کرده و پس از شفا پیدا کردن روزی ۸ ساعت کتابت قرآن را انجام داده و تا کنون ۲۰ جلد قرآن کتابت و آن‌ها را به فرزندان، حرم‌های اهل بیت و رهبر معظم انقلاب هدیه کرده است.

از سال ۱۳۸۵ وارد انجمن خوشنویسان شده تا نستعلیق را یاد بگیرد و پس از آن تصمیم به کتابت قرآن گرفت و در کنار آن هزاران تابلو خط برای افراد و جاهای گوناگون، به مناسبت‌های مختلف و با خطوط گوناگون نوشته است.

از لحاف‌دوزی تا تقدیم قرآن‌های دست‌نویس به حرم اهل‌بیت(ع)/ کاتب قرآن عضو صندوق هنر شد

در ابتدای از کارافتادگی‌اش ۶ نوع خط شامل ثلث، نسخ، ایوانی، رقعه، نستعلیق، دیوانی جدید را فرا گرفت و سعی کرد که خطی که طراحی می‌کند با توجه به نوع متن طراحی شود، چراکه معتقد است یکی از معجزات قرآن کریم این است که هر آیه‌ای را به گونه‌ای آورده که با یک نوع خط خاص باید نوشته شود.

و حالا چند روز قبل با حضور احمد مقیمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان، مجید نادرالاصلی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و محمدمهدی کریمی شهردار منطقه ۱۴ این هنرمند به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمد و قرار بر این است که نمایشگاه آثار خوشنویسی وی به همت شهرداری اصفهان به‌زودی برگزار شود.

از لحاف‌دوزی تا تقدیم قرآن‌های دست‌نویس به حرم اهل‌بیت(ع)/ کاتب قرآن عضو صندوق هنر شد

کد خبر 700066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.