بازدید مسئولان استان از روند راه‌اندازی اردوگاه صیانت و اشتغال‌زایی کنگاور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از روند آماده‌سازی اردوگاه طرح صیانت و اشتغالزایی در شهرستان کنگاور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شعبانی امروز _یکشنبه، هفتم آبان‌ماه_ از روند آماده‌سازی اردوگاه طرح صیانت و اشتغالزایی در شهرستان کنگاور بازدید کرد و با همراهی حمید خسروی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، از بخش‌های مختلف این اردوگاه بازدید و روند آماده‌سازی آن را بررسی کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه مرداد ماه سال جاری پس از بازدید اردوگاه صیانت کنگاور، دستور تأمین نیازهای آن و راه‌اندازی این مرکز را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز صیانت کنگاور در ۶ کیلومتری شهر کنگاور به سمت تویسرکان واقع شده و در گذشته دور در اختیار آوارگان حلبچه عراق بوده است، اما پس از آن استفاده ویژه و مؤثری از آن نشده است.

مساحت این مرکز بیش از ۲٠ هکتار بوده و دارای سه مدرسه بازسازی شده، یک سوله ۱٠٠٠ متری، دو سوله ۳۵٠ متری، یک ساختمان مسجد ۴٠٠ متری، سه ساختمان ۲٠٠ متری، دو حلقه چاه، گازکشی، برق، … و حدود ۴۳٠ سوئیت (که نیاز به بازسازی دارند) است.

برنامه فعال‌سازی مرکز صیانت کنگاور سال‌ها در دستور کار مسئولان استانی قرار داشته، اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

اکنون استاندار کرمانشاه تاکید دارد که این مجتمع بزرگ ظرفیت ویژه برای حرفه‌آموزی و اشتغالزایی معتادان بهبود یافته است که لازم است فعال و بکارگیری شود.

طرح جامع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان کرمانشاه از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است. این طرح در سطوح مختلفی از جمله جمع‌آوری، درمان، مهارت آموزی و باز اجتماعی کردن معتادان متجاهر، ساماندهی و نظارت ضایعات فروشی‌ها، بهبود زیرساخت‌ها و خدمات مناطق حاشیه‌نشین و… در حال اجرا است که تمرکز بر رفع مشکلات محله آقاجان یکی از گام‌های نخست طرح بوده است.

کد خبر 700057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.