کم‌توجهی به فضای تربیتی دانش‌آموزان در سال‌های اخیر جبران شود

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید به شرایط امروز مدارس و تربیت دانش‌آموزان در همه ابعاد، روحی، فکر، جسمی، تربیتی و آموزشی آن نگاه کنیم، گفت: در دهه‌های اخیر به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کم‌توجهی شده و آن‌ها را در اختیار فضای مجازی قرار دادیم که این رویکرد باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری روز یکشنبه _ هفتم آبان در دیدار مسئولان آموزش و پرورش استان؛ با اشاره به جایگاه والای تعلیم و تربیت، مأموریت اصلی اولیا و انبیا (ع) و علمای دین را تربیت انسان‌ها دانست و اظهار کرد: اکنون این مسئولیت بزرگ تا حد زیادی بر دوش فرهنگیان و معلمان است.

وی با تاکید بر اینکه باید به شرایط امروز مدارس و تربیت دانش‌آموزان در همه ابعاد، روحی، فکر، جسمی، تربیتی و آموزشی آن نگاه کنیم، افزود: باید نسلی متدین و آشنا با تفکرات روشن مقام معظم رهبری تربیت کنیم.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: در دهه‌های اخیر به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کم‌توجهی شده و آن‌ها را در اختیار فضای مجازی قرار دادیم که این رویکرد باید تغییر کند.

وی در پایان از زحمات معلمان و عملکرد خوب آموزش و پرورش استان در یک سال گذشته در حوزه مختلف قدردانی کرد و یکی از اولویت‌های خود را توجه به آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی عنوان نمود.

رویکرد تربیتی اولویت آموزش و پرورش است

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به اسناد بالادستی سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های دولت سیزدهم، مهم‌ترین رویکرد و اولویت آموزش و پرورش را تربیتی اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس مفاد این اسناد بالادستی آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی در سطح تراز جمهوری اسلامی تربیت و پرورش دهد؛ به همین خاطر مدرسه محوری، احیای همه ارکان تربیتی و سپردن نقش‌ها به دانش آموزان در این رویکرد کلید خورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه تقویت ایمان با تاکید بر آموزش‌های قرآنی، آشنایی با نماز و عترت، امید با راه اندازی اردوهای پیشرفت، راهیان نور، آشنایی با دستاوردهای بزرگ انقلاب، نشاط، تقویت هویت ایرانی اسلامی، خردورزی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین مفاهیم و کلید واژه‌های رویکرد تربیت عنوان کرد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه امسال یک‌هزار و ۱۰۰ معلم جدید جذب کرد و در حال حاضر ۲۶ هزار معلم شاغل، ۲۹ هزار فرهنگی بازنشسته، ۳۷۸ هزار دانش‌آموز، چهار هزار مدرسه و حدود ۱۵ هزار کلاس دارد.

کد خبر 700054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.