شناسایی ۵۲۲ زوج نابارور در شهرستان گچساران/ رواج تک‌فرزندی زیر سایه غلبه فرهنگی

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان گچساران گفت: ۵۲۲ زوج نابارور در این شهرستان شناسایی و به بیمه سلامت معرفی شده‌است.

به گزارش خبرنگار، حسین عسکری امروز_ یکشنبه، هفتم آبان‌ماه_ در نشست کمیته جوانی جمعیت شهرستان گچساران اظهار کرد: در گچساران میانگین تقریبی هر ۱۰ زن ۱۳ فرزند به دنیا آورده که این آمار کم است.

وی افزود: به دلیل وجود مسائل فرهنگی متعدد و اقشار مختلف در گچساران و وجود برخی قشر مرفه تک‌فرزندی نیز در این شهرستان در سال‌های اخیر به وجود آمده‌است.

سرپرست شبکه بهداشت گچساران گفت: در شش ماهه نخست امسال ۵۰۲ مورد زوج‌های ناباور در این شهرستان شناسایی و به بیمه سلامت معرفی شده‌است.

وی با اشاره به اقدامات متعدد شبکه بهداشت و درمان گچساران در راستای جوانی جمعیت افزود: این دستگاه توانسته اقداماتی از قبیل مشاوره‌های فرزندآوری مراقبت از زنان قبل و هنگام بارداری را در راستای جوانی جمعیت و تأثیرگذاری آن در جامعه انجام دهد.

عسکری تصریح کرد: در سال گذشته هزار و ۴۵۶ نفر در این شهرستان متولد شد که از این تعداد ۱۲ نفر از نوزادان فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تزریق کم‌آوری فرزند، زاد و ولد نیز کمرنگ شده‌است، خاطرنشان کرد: از ابعاد و ستون‌های اقتصاد جامعه جمعیت است، ما ایرانی‌ها می‌دانیم که باید از تک فرزندی بیرون آمده و در نگاه فرزندآوری تغییرات ایجاد کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: این موج جهانی تک‌فرزندی و یا اینکه به جای فرزندآوری باید حیوان خانگی در منزل باشد، یعنی سگ‌پروری به جای فرزندآوری را به هیچ عنوان قبول نداریم.

کد خبر 700027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.