تقویت خدمت‌رسانی دستگاه‌ها در شهرستان پردیس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت تقویت خدمت‌رسانی دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای شرایط اضطرار در استان تهران در دستور کار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی‌مهر، امروز_ یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران در شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان پردیس یک مرکز جمعیتی مهم در شرق تهران است و مخاطرات جدی را از منظر زلزله و سیل و حوادث انسان ساخت دارد، بر این اساس برای مانور لحظه صفر رأس ساعت شش صبح در این منطقه حضور داشتیم و ساعت هشت صبح فراخوان اعلام و با صدور دستور فرماندار جلسه آغاز تا میزان آمادگی دستگاه‌ها را برای مقابله با حوادث سنجیده شود

وی با اشاره به اینکه با اعلام فراخوان، دستگاه‌ها به موقع در محل حاضر و تمام امکانات را پای کار آوردند، افزود: با توجه به موقعیت و وجود ساختمان‌های بلند مرتبه در این شهرستان، سناریو بر اساس یک مانور ترکیبی اعم از وقوع زلزله شش ریشتری، آتش سوزی در طبقات بالایی برج‌های مسکونی و جست‌وجو، نجات و آوار و خاکبرداری در حوزه پردیس واقع در فاز ۱۱ چیده شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه این مانور بیشتر در حوزه جست‌وجو و نجات و مقابله با حریق‌های احتمالی در ساختمان‌های بلند مرتبه در زمان زلزله برگزار شده است، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ارزیابی مثبتی را از خدمات و اقدامات دستگاه‌ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه باید در شرایط عادی تدابیری را اتخاذ کنیم که توأم با رفتارهای پیشگیرانه باشد و اجازه ورود به بحران را ندهیم، ادامه داد: اگر مدیران ظرفیت‌های شهرستان‌ها را به خوبی بشناسند و با استفاده از روش‌های مقابله با مخاطرات، تمرین داشته باشند و بدانند نیازها در سطوح مختلف در زمان بحران کدام موارد است، می‌توانیم برای شرایط بحران برنامه‌ ریزی کنیم.

یزدی‌مهر از مکلف شدن تمام دستگاه‌های شهرستان پردیس برای ارائه برنامه شرایط اضطراری خود در سطوح مختلف به فرماندار خبر داد و تصریح کرد: ضروری است که مانور به عنوان یک موضوع مهم همواره در دستور کار دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

وی بر رصد و پایش زیرساخت‌های شهرستان تاکید کرد و گفت: در این راستا نیازمندی‌ها باید از دستگاه‌های مادر و تخصصی تأمین و برای حوادث احتمالی آمادگی و تمرین کافی انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اطفای حریق در برج‌های مسکونی پردیس نیز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع اطفا حریق در تمام فازهای پردیس، تقویت شیرهای «هیدرانت» است و لازم است تأمین این شیرها توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان در کنار هر برج انجام و توسعه یابد، اگر آتش سوزی شد آتش‌نشان‌ها از طریق شیرهای «هیدرانت» عملیات اطفا را انجام دهند.

یزدی‌مهر با اشاره اینکه تقویت و توسعه ظرفیت‌های خدمت‌رسانی دستگاه‌ها مانند هلال احمر و اورژانس در این شهرستان ضرورت دارد، افزود: برنامه‌ریزی برای شرایط اضطرار در استان تهران در دستور کار باشد.

کد خبر 700026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.