طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در آمل به اجرا درآمد

رئیس بهزیستی آمل از اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار « والد آگاه و فرزند ایمن» در این شهرستان خبر داد.

کبری اسفندیاریان در حاشیه اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اجرای این طرح را با هدف والد آگاه و فرزند ایمن با عنوان« الان فرزندتان کجاست» عنوان و اظهار کرد: این طرح با ورود هشت مراکز تابع پیشگیری از آسیب اجتماعی، DIC, CBU, اورژانس اجتماعی و کمپ‌های تحت پوشش بهزیستی با برگزاری مانور خودرویی پرداختند.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری این مانور آگاه‌سازی خانواده‌هاست تا از وضعیت فرزندان خود مطلع و پیگیر شوند.

رئیس بهزیستی آمل با تاکید بر اینکه امروزه با توجه به اقتضای زندگی والدین، فرزندان امکانات مناسب و با بهترین مدارس و کلاس‌ها را در اختیار فرزندانشان قرار می‌دهند، اما به لحاظ عاطفی نیاز به توجه فرزندانش است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا آن ارتباط صمیمی در خانواده ایجاد شود و والدین فضا را با آگاهی فراهم کنند تا فرزندشان نتواند فرد دیگری را جایگزین خانواده‌اش کند.

رئیس بهزیستی آمل ادامه داد: فرزندان باید یکسری از مهارت‌ها را دست پیدا کنند تا بتوانند در مقابل بسیاری از موقعیت‌های خطرساز جلوگیری به عمل آورده و قدرت نه گفتن را داشته باشند.

وی با بیان اینکه به والدین توصیه می‌شود حتماً مهارت‌های زندگی و فرزندپروری را آموزش ببینند چرا این آموزش‌ها هم خود آنها و هم فرزندانشان را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و خطرهای احتمالی واکسینه می‌کند، گفت: به همین منظور اجرای این طرح به صورت ملی همزمان با سراسر کشور به صورت شهرستانی و به مدت یک‌هفته در جاهای مختلف سطح شهر به اجرا درآمد و کارکنان حوزه پیشگیری از آسیب اجتماعی جهت آگاهی‌بخشی و آموزش به والدین حضور یافتند.

کد خبر 700002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.