نگاه جهان اسلام به سمت ایران معطوف است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نگاه‌های جهان اسلام به سمت ایران معطوف است، جمهوری اسلامی ایران باید در آینده‌ای نزدیک نقش راهبری و برنامه‌ریزی جهان اسلام در تمدن نوین اسلامی را ایفا کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده ظهر امروز در دیدار مسئولان نمایندگی ولی‌فقیه در رده‌های مختلف سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، سپاه و روحانیت را از جمله اهداف اصلی دشمن دانست و اظهار کرد: باید اتحاد و همدلی برای غلبه بر دشمن و خنثی‌سازی نقشه‌های آن تلاش کرد و مشغول شدن به هر چیزی غیر از این موضوعات باعث اتلاف انرژی نیروهای خودی و کم اثر شدن فعالیت‌ها خواهد شد.

وی، مسئولان دفاتر نمایندگی وی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان را حلقه وصل سپاه و ائمه جمعه شهرستان‌ها دانست و افزود: ائمه جمعه، سپاه و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در کنار یکدیگر و تعامل بی‌نظیر اتفاقات بزرگی را برای انقلاب اسلامی رقم زده‌اند به همین جهت باید این اتصال میان سپاه و ائمه جمعه تقویت شود که این مهم بر عهده مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه در داخل کشور و جهان اسلام در حال تجربه شرایط خاصی هستیم، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم در حال حاضر چه در مسائل داخلی و چه مسائل بین‌المللی در یک مرحله گذار تمدنی هستیم.

عبادی‌زاده با اشاره به این نکته که تحقق یک تمدن نوین دارای فرایندی چند مرحله‌ای است، تاکید کرد: در حال حاضر در مرحله گذار به سمت تمدن نوین اسلامی قرار داریم. اتفاقاتی که در فلسطین نیز در حال رخ دادن است بخشی از همین معادله گذار است که باید به خوبی و سربلندی از این مسئله عبور کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه‌های جهان اسلام به سمت ایران معطوف است، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران باید در آینده‌ای نزدیک نقش راهبری و برنامه‌ریزی جهان اسلام در تمدن نوین اسلامی ایفا کند. جهان اسلام در حال حاضر می‌داند تنها کشوری که می‌تواند بدون هیچ ملاحظه‌ای از مسلمانان در برابر ابر قدرت‌ها دفاع کند، جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به خرد شدن هیمنه نظام استکباری غرب، تصریح کرد: نگاهی که برخی از کشورهای اسلامی نسبت به صهیونیست‌ها دارند در حال فروپاشی است؛ یعنی فروپاشی افکار کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع که کشورهای غربی امکان تأمین امنیت آن‌ها را دارند، آغاز شده است.

عبادی‌زاده اتفاقاتی که در مدت اخیر در فلسطین اشغالی رخ داد قابل جبران و ترمیم نخواهد بود، گفت: شرایط برای جهان غرب و اسرائیل به هیچ عنوان مانند پیش از طوفان الاقصی نخواهد بود و جهان اسلام را یک قدم دیگر به هدف خود نزدیک‌تر کرد.

وی با اشاره تغییر معادلات جهان اسلام، افزود: بسیاری از کشورهای مسلمان جهان، قدرت ایران در رهبری و حمایت از جهان اسلام را درک کردند و این مهم باعث حضور مؤثر ایران در مناسبات و معادلات جهان شده است.

کد خبر 699973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.