اجرای ۸ عملیات انتقال گاز با هدف جبران افت فشار در شهرهای آذربایجان‌ غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: با هدف جبران افت فشار گاز در شهرهای استان آذربایجان‌غربی از سوی منطقه، هشت عملیات انتقال گاز انجام می‌شود.

علیرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرانشهر در فصول سرد هر سال و بعضی مواقع با افت فشار گاز مواجه می‌شد که طی یک برنامه‌ریزی، مهرماه امسال اندازه خط انتقال ورودی ایستگاه CGS تغییر پیدا کرد و از زمستان سال جاری همچون سال‌های قبل در این شهرستان دچار مشکل نخواهیم شد.

وی افزود: از سوی دیگر برای تقویت شبکه توزیع در پیرانشهر، تابستان امسال خط لوپی نیز اجرا شد که احتمال افت فشار گاز را به حداقل می‌رساند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از خوی به عنوان دیگر شهرستانی نام برد که در فصول سرد احتمال افت فشار آن بیشتر از دیگر مناطق استان است، خاطرنشان کرد: مطالعات لازم در خوی از جمله اخذ اطلاعات مشترکان و میزان مصارف آن‌ها در نقاط مختلف این شهرستان گرفته شده است و دلایل توجیهی نیز برای تغییر ظرفیت ایستگاه CGS به شرکت ملی اعلام شده، اما عملیات اجرایی آن هنوز شروع نشده است.

شیخی با اشاره به وضعیت گازرسانی به سلماس گفت: مشکلی از جهت ایستگاه شبکه توزیع سلماس وجود ندارد و به‌طور معمول افت فشار گاز این شهرستان متأثر از خطوط انتقال مشترک با شهرهای بزرگ ارومیه و خوی است.

وی اضافه کرد: با هدف جبران افت فشار گاز در شهرهای استان از سوی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز انجام می‌شود.

کد خبر 699954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.