تصمیم عجولانه کین برای انتقال به بایرن‌مونیخ

مایکل اوون، هری کین را به دلیل انتخاب بایرن‌مونیخ به جای رئال مادرید، به‌شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هری کین، ملی‌پوش انگلیسی، تابستان تاتنهام هاتسپر را ترک کرد و با رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیون یورو (۸۶ میلیون پوند / ۱۱۰ میلیون دلار) به باواریایی‌ها پیوست.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کین همچنان به ماندن در لیگ‌برتر تمایل داشت، موجود بود اما در آخرین لحظات پس از قبول پیشنهاد چهار ساله، انتقال به آلمان را تأیید کرد.

مایکل اوون اسطوره سابق سه‌شیرها معتقد است که کین تحت فشار این تصمیم را گرفته، اما باید منتظر می‌ماند تا به باشگاه اسپانیایی رئال‌مادرید بپیوندد.

«فکر می‌کنم او حدود سه یا چهار سال است که می‌خواست درباره آینده‌اش تصمیم‌گیری کند، کین احتمالاً آرزو می‌کند که ای‌کاش یک قرارداد بلندمدت با بایرن‌مونیخ امضا نمی‌کرد و سپس می‌توانست کنترل بیشتری بر سرنوشت دوران حرفه‌ای خود داشته باشد.»

او افزود: «یک سال از قرارداد کین باقی مانده بود و او پس از گذراندن لحظاتی سخت، می‌توانست به بارسلونا، رئال مادرید یا هر تیمی دوست داشت، برود، اما من احساس کردم که او در آخرین لحظه با عجله تصمیم گرفت.»

اوون از کین که شروع فوق العاده‌ای در آلمان داشته و طی ۱۲ بازی ۱۱ گل به ثمر رسانده است، تمجید فراوانی کرد. با این حال، او اصرار داشت که این ستاره، دلایل مهم‌تری برای ماندن در انگلیس و تصمیم‌گیری برای حرفه خود، در ژانویه داشت.

او گفت: «کین بازیکنی باورنکردنی است و تعجب‌آور نیست که او هنوز خوب بازی می‌کند، این یک امر مسلم است. او استعداد فوق‌العاده‌ای دارد. من با انتقال او از اسپرز به بایرن موافق نیستم. کین باید یک سال دیگر در تیمش می‌ماند. اگر این مرد، از کسب جام‌ها ناامید بود، به راحتی می‌توانست با پوشیدن پیراهن رئال‌مادرید، دنیا را در دست داشته باشد. هرچند اگر تاتنهام همانند سایر رقبا، در لیگ‌برتر عالی بازی می‌کرد، او می‌توانست همیشه در لندن بماند. کین به رکورد گلزنی در لیگ‌برتر نزدیک‌تر می‌شد و میراث کاملی از خودش، در باشگاه دوران کودکی‌اش به جا می‌گذاشت.

بایرن بدون شک یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان است، اما فکر نمی‌کنم ترک انگلیس به بهانه فتح جام، بهانه درستی باشد. آن‌ها با هری یا بدون هری، قهرمان لیگ خواهند شد، بنابراین من فکر نمی‌کنم این دلیل خاصی برای ترک تاتنهام باشد.»

کد خبر 699946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.