رعایت توازن در روند توسعه شهر اهواز مورد توجه شورای شهر است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه برای حضور سرمایه‌گذار در اهواز محدودیتی وجود ندارد، گفت: تلاش مدیریت شهری بر این بوده است تا توازن با نگاه ویژه به مناطق کمترتوسعه‌یافته ایجاد شود.

عادل شیشه‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح‌های متفاوتی در مناطق مختلف وجود دارد و تلاش شده است تا در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توازنی در تعریف پروژه‌های عمرانی در سطح شهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چندین پروژه در مهدیس به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجرا است، افزود: محله‌های فرهنگیان، علوم پزشکی، بلوار اصلی بنکداران پس از سال‌ها در مهدیس اهواز آسفالت شد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: جدول‌کاری این بلوار در حال انجام است و پیگیر آسفالت دو تا سه قسمت دیگر در این محله هستیم و این اقدام در مناطق دیگر شهرداری نیز در حال انجام است.

شیشه‌گری ادامه داد: تلاش مدیریت شهری بر این بوده است تا توازن با نگاه ویژه به مناطق کمترتوسعه‌یافته ایجاد شود و به وضوح مشخص است تمرکز بر شرایط مناطق کمترتوسعه یافته در حد متعادل است.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر برای پذیرش سرمایه‌گذار بخش خصوصی معیار یا خط‌مشی خاصی ندارد. هدف عمران، آبادانی و رفاه شهروندان است. دست دوستی به سمت تمام سرمایه‌گذارانی که خواستار خدمت به مردم اهواز هستند، دراز می‌کنیم و قومیت، تمایلات سیاسی و حساسیتی در این زمینه وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به نحوه هزینه‌کرد یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی، گفت: در ابتدای واریز این مبلغ جلساتی برگزار و بنا شد این مبلغ در زمینه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی هزینه شود که تعدادی پروژه تعریف شد. اجرای بعضی از این پروژه‌ها آغاز شده است و هنوز ادامه دارد.

شیشه‌گری با بیان اینکه هدف این است مبالغ حق آلایندگی صرف بحث‌های زیست محیطی، پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهر شود، گفت: هرچند ماه یک بار به صورت اقساط رقمی به عنوان حق آلایندگی پرداخت می‌شود، هزار میلیارد تومان به ظاهر عدد بزرگی است، اما در واقعیت اگر بخواهیم آن را در چند پروژه هزینه کنیم به‌راحتی خرج می‌شود.

وی افزود: چند صد میلیارد تومان برای پروژه میدان دانشگاه هزینه شده و قرارداد اولیه میدان شهید بندر که تقاطع شهید کجباف در حال احداث است، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که با تعدیل‌ها عدد بالاتر می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه پروژه‌های آسفالت در مناطق مختلف تعریف شده است و پیمانکاران در حال کار هستند، اظهار کرد: شاید به ظاهر عدد عوارض آلایندگی که یک جا پرداخت شده زیاد باشد، اما با توجه به پروژه‌های تعریف شده بود، به تعداد خاصی پروژه می‌رسد؛ بنا شد این مبلغ طبق لیست پروژه‌های تعریف شده هزینه شود.

کد خبر 699928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.