ساخت‌وساز در قصر شیرین با نظارت کارشناسان میراث‌ فرهنگی بلامانع است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: نتایج حاصل از کاوش باستان‌شناسی در خیابان ساحلی قصر شیرین نشان می‌دهد که ساخت‌وساز ساکنان در این بخش از شهر باید با نظارت کارشناسان میراث‌ فرهنگی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش فرمانی امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه گمانه‌زنی و کاوش باستان‌شناسی محوطه موسوم به خیابان ساحلی در شهرستان قصر شیرین پایان یافت.

وی افزود: این برنامه با توجه مشکلات پیش آمده برای ساکنان در محدوده مذکور که با محدودیت‌های مواجه بودند، پیگیری و انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: نتایج حاصل از این کاوش باستان‌شناسی نشان می‌دهد که ساخت‌وساز ساکنان در این بخش از شهر با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی انجام شود.

فرمانی اضافه کرد: یافته‌های حاصل از کاوش و گمانه‌زنی باستان‌شناسی در محل مذکور متعلق به دوران متاخر اسلامی و سازه‌های معماری دوره صفویه تا قاجاریه و پهلوی اول بود.

وی تصریح کرد: بر اساس یافته‌ها، این محدوده به‌طور کلی دارای بافت منسجم معماری نبود و به همین دلیل تصمیم بر آن شد که با نظارت کارشناسان میراث فرهنگی ساخت‌وساز در این بخش تداوم پیدا کند و مشکلات ساخت‌وساز شهروندان ساکن در این محدوده نیز رفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: کاوش و گمانه‌زنی در محدوده خیابان ساحلی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط یدالله باباحیدری، عضو هیئت علمی و از طرف دانشگاه هنر اسلامی تبریز انجام و نتایج آن اعلام شده است.

کد خبر 699916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.