۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه حوزه برق کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: سه پروژه عظیم حوزه برق با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان همزمان با سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان با اشاره به سفر پیش‌رو هیئت دولت به استان کردستان، اظهار کرد: همزمان با این سفر، سه پروژه بزرگ حوزه برق در قالب پروژه‌های تبدیل کامل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار، طرح بهارستان و احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ و فیدرهای ۱۲ گانه منشعب از این پست، به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: در پروژه طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار، کل شبکه برق فشار ضعیف استان به طول حدود پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۲۶ میلیارد تومانی به کابل خودنگهدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، یکی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح در سفر هیئت دولت را طرح بهارستان اعلام و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، شبکه برق ۶۴۴ روستا در سطح ۱۰ شهرستان استان با سرمایه‌گذاری ۳۳۶ میلیارد تومان اصلاح، بهینه‌سازی و بازمهندسی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح بهارستان با هدف توسعه، اصلاح و بهسازی کامل شبکه فشار متوسط و ضعیف و پست‌های توزیع برق روستایی است، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه عظیم، شبکه برق ۶۴۴ روستا معادل قریب به ۴۰ درصد روستاهای استان اصلاح خواهد شد.

لهونیان با بیان اینکه در سفر هیئت دولت پروژه احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ نیز افتتاح می‌شود، به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه منجر به افزایش ظرفیت شبکه به منظور برق رسانی به مشترکان جدید در محدوده مرکزی شهر سنندج، افزایش قدرت مانور، رفع ضعف ولتاژ و همچنین بهبود قابلیت اطمینان شبکه خواهد شد.

وی تصریح کرد: احداث این خط و پست فوق توزیع توسط شرکت برق منطقه‌ای غرب انجام شده و فیدرگیری از پست مذکور توسط شرکت توزیع نیروی برق کردستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه با احداث این پست ۱۲ فیدر ۲۰ کیلوولت نیز ایجاد شده است، گفت: سرمایه‌گذاری این پروژه ۷۴۸ میلیارد تومان بوده که ۷۰۰ میلیارد آن توسط شرکت برق منطقه‌ای غرب به جهت احداث خط و پست فوق اختصاص یافته و مابقی نیز توسط شرکت توزیع نیروی برق کردستان به منظور احداث فیدرهای ۱۲ گانه از پست فوق توزیع سنندج ۶ هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه‌ها تأثیر بسزایی در تثبیت شرایط تأمین برق پایدار، تقویت زیرساخت‌های شبکه، روند رو به رشد خدمات‌رسانی به مشترکان و افزایش رضایت‌مندی آنان خواهد داشت.

کد خبر 699913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.