شوراهای حل اختلاف در دل محلات شکل بگیرد

در جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با تشکیل شوراهای حل اختلاف در دل محلات بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه_ در حاشیه میزبانی از معاون قضائی دادگستری استان اصفهان موضوعات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

شوراهای حل اختلاف در دل محلات شکل بگیرد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: آمادگی تشکیل ستادی برای حل اختلافات را داریم تا حق و حقوقی از شهرداری و مردم تضییع نشود، هر دو به حق خود برسند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمیسیون پویش و مصوبات در شورای اسلامی شهر اصفهان فعال است، آماده همکاری برای حل اختلافات هستیم تا در یک فرایند روان و سریع مشکلات رفع شود.

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: مشکلات متعددی در شهرداری وجود دارد، در این راستا به صورت دائم با سیستم قضائی درگیر است.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورا در راستای حل اختلافات مردم اقدام می‌کند، افزود: بخش قابل توجهی از آن‌ها به حوزه قضائی و دستگاه نظارتی بر می‌گردد که به نظر می‌رسد در این موضوع باید حرکت را آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه این مجموعه برای رفع مشکلات مردم فعالیت می‌کند، مکانی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم، به صورت تعاملی این مشکل را رفع کنیم.

شوراهای حل اختلاف در دل محلات شکل بگیرد

وی تصریح کرد: یک سری بحث را وجود دارد که می‌توان با رصد کردن آن راه‌حلی برای رفع آن پیدا کرد، به‌طور قطع کار مردم سرعت بیشتری خواهد گرفت، آماده‌ایم هر اتفاق و اقدامی در جهت توسعه و حل مشکلات شورای حل اختلاف انجام دهیم.

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اگر شهردار اصفهان رئیس کمیسیون ماده ۵ بود، شاهد خیر و برکت بیشتری در مسیر خدمت‌رسانی بودیم، اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا آمادگی این را دارد که مساجد را تجهیز کنند تا به مرکزی برای رفع مشکلات محلی تبدیل شوند، زیرا موضوعات و مشکلات در محله‌ها بهتر رفع می‌شود.

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: معتقدیم شوراها منشأ خیر و برکت هستند و نظام جمهوری اسلامی نیز برای شوراها از جمله شوراهای کارگری، اصناف، دانش‌آموزی و حل اختلاف اهمیت قائل است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که مردم با آن روبه‌رو هستند به دلیل بوروکراسی اداری بوده که مشکلات را زمان‌بر کرده است، ادامه داد: افزایش پرونده و بوروکراسی در شورای حل اختلاف موجب شده است تا دادگستری کوچکی شکل بگیرد و همین مشکلات اضافه می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکل مردم رفع شود، باید شوراهای حل اختلاف در دل محلات شکل بگیرد، در واقع به سبک و سیاق قدیم هر محله برای خود شورای ملی اختلاف داشته باشد، تا مردم خیر و برکت شوراهای حل اختلاف را به وضوح ببینند.

شوراهای حل اختلاف در دل محلات شکل بگیرد

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با بیان اینکه مکان‌هایی که در اختیار شوراهای حل اختلاف به عنوان شعبه قرار دارد، درخور مردم اصفهان نیست، اظهار کرد: بیشتر محل شوراهای حل اختلاف ساختمان‌های قدیمی است که فضای مناسب برای انتظار ندارند، از این‌رو می‌طلبد مدیریت شهر و شوراها کمک‌کند تا فضایی درخور مردم اصفهان آماده شود.

وی ادامه داد: مدیریت شهر همان‌گونه که به مراکز فرهنگی مساعدت و کمک می‌کند، باید برای ایجاد فضای مناسب شوراهای حل اختلاف نیز کمک‌هایی داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خدمات میانجیگری و داوری خیلی خوب پیش می‌رفت، اما اکنون بی‌رنگ است، افزود: اگر مشاوره حقوقی به‌خوبی به مردم ارائه شود، بسیاری از پرونده‌ها در دادگستری تشکیل نمی‌شود و صلح و سازش برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیریت شهر آمادگی دارد که واحد و شعبه حل اختلاف را در شهرداری فعال کند، زیرا نیرو و تخصص آن را دارد، این اتفاق می‌تواند از ارجاع مشکلات و شکل‌گیری پرونده‌ها در شعبات جلوگیری شود.

شوراهای حل اختلاف در دل محلات شکل بگیرد

مرتضی حسام‌نژاد، نماینده شهرداری در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در کم‌ترین زمان، شهرداری مکانی را با معرفی یک نماینده برای تشکیل هیئت حل اختلاف در شهرداری اختصاص دهد، تا صلح و سازش در موضوعاتی که با حوزه مدیریت شهر در ارتباط است، قبل از تشکیل پرونده مختومه شود که بی‌شک این اقدام رضایت قابل توجه برای مردم را به همراه دارد.

کد خبر 699903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.