ارتقای فرهنگ شهروندی در دستور کار شورای شهر یزد

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد آموزش شهروندی را در راستای جهت دادن به رفتار شهروندان و کیفیت مشارکت آن‌ها در امور جامعه مهم دانست و گفت: این مهم به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی و شاخص‌های توسعه یافتگی فرهنگی نقش موثری در مدیریت شهر دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فاطمه زارع در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: بودجه آموزش شهروندی به روش‌هایی که مورد رضایت شهروندان است در سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث آموزش شهروندی در دستگاه‌های خدمات‌رسان اساسی است، نیاز هرکدام از سازمان‌ها در راستای آموزش شهروندی بررسی شد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی، ایجاد یک رابطه دوسویه و مطلوب میان شهروند و حوزه مدیریت شهری است و خروجی آن مطالبه‌گری و افزایش نقش مشارکت‌پذیری شهروندان در اداره امور شهری را در پی دارد.

زارع با تاکید بر اینکه گسترش شهرنشینی طی دهه‌های اخیر سبب شد تا نیاز به آموزش رفتارهای مناسب و مرتبط با زندگی شهرنشینی به یکی از نیازهای اساسی شهر تبدیل شود، تصریح کرد: آموزش شهروندی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی ارتباط مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: این مؤلفه همچنین در زمینه ارتقای کیفیت مشارکت شهروندان در امور جامعه به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی و شاخص‌های توسعه فرهنگی یافتگی نقش مؤثری دارد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: در راستای حفظ امنیت به ویژه در پارک‌های سطح شهر در این جلسه گفت‌وگو و مقرر شد دستگاه‌های مرتبط برای حفظ امنیت شهروندان و رضایتمندی آن‌ها، همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 699852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.