توهین‌های نژادپرستانه علیه وینیسیوس / بارسلونا جریمه می‌شود؟

لالیگا تحقیقاتی را در مورد توهین نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور در جریان بازی ال‌کلاسیکو آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد در جریان بازی ال‌کلاسیکو، هواداران بارسلونا به وینیسیوس جونیور، مهاجم برزیلی رئال‌مادرید توهین نژادپرستانه می‌کنند و گفته می‌شود که به سمت ستاره لوس‌بلانکوس موز پرتاب شده است.

مقامات لالیگا به سرعت برای بررسی این موضوع اقدام کردند و با پلیس برای شناسایی مجرمان همکاری می‌کنند.

در بیانیه‌ای آمده است: «لالیگا از ابتدا برای شناسایی افرادی که در توهین‌های نژادپرستانه دخیل بودند کار می‌کرد و مانند همیشه، اتهامات مربوطه را مطرح خواهد کرد.»

در همین حال، بارسلونا اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است و در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «باشگاه بارسلونا همیشه از ارزش‌های فوتبال و ورزش مانند احترام به حریف، دفاع خواهد کرد و هرگونه توهین نژادپرستانه که ممکن است در جریان ال‌کلاسیکو رخ داده باشد را بررسی خواهیم کرد.»

وینیسیوس ۲۳ ساله، از زمان ورود به اسپانیا همواره هدف آزار و توهین نژادپرستانه بوده است. حداقل ۹ شکایت در مورد توهین نژادی به وینیسیوس توسط لالیگا به دادگاهی در بارسلون ارائه شد.

بدترین توهین نژادپرستانه، در جریان بازی مقابل والنسیا در ماه مه رخ داد که حتی وینیسیوس در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که «لالیگا متعلق به نژادپرستان» است.

این اظهار نظر واکنش خشمگینانه خاویر تباس، رئیس لالیگا برانگیخت و او نوشت: «قبل از انتقاد و توهین به لالیگا، باید رفتار خودمان را اصلاح کنیم.»

وینیسیوس به‌تازگی متعهد شد که به مبارزه خود علیه نژادپرستی در اسپانیا ادامه خواهد داد و گفت: «من شخصاً می‌دانم که تاریخ را تغییر نمی‌دهم، نمی‌خواهم اسپانیا را به کشوری بدون نژادپرست تبدیل کنم، اما می‌دانم که می‌توانم بعضی چیزها را تغییر دهم. به‌طوری که آن‌هایی که در چند سال آینده به لالیگا می‌آیند از این کارها انجام ندهند، تا بچه‌ها در آینده آرامش خاطر داشته باشند. من برای آن‌ها هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد.»

کد خبر 699843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.