سبقت ایران از عربستان در صادرات نفت به چین

یک کارشناس انرژی گفت: در حال حاضر صادرات نفت ایران به چین به ۱.۵ میلیون بشکه رسیده است که با توجه به گستردگی دو هزار کیلومتری سواحل قادر به افزایش آن خواهیم بود.

حسن مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه ایران از ۲۵۶ فروند کشتی برخوردار است، اظهار کرد: ایران با بهره‌مندی از این تکنولوژی جایگاه بیست‌ودوم دنیا در حوزه ناوگان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ایران از کشورهایی همچون عربستان، ایتالیا و فرانسه در این زمینه پیشی گرفته است و از نظر تعداد فروند کشتی از کشورهای نام برده مقام بالاتری دارد.

این کارشناس انرژی با اشاره به این موضوع که اکنون صادرات ۱.۵ میلیونی بشکه نفت به چین را داریم، افزود: این مقدار صادرات با کشتی‌های شناسنامه دار انجام نمی‌گردد بلکه با کشتی‌های کوچک و گرید پایین‌تر انجام می‌شود.

مرادی ادامه داد: صادرات نفت کشور عربستان به چین نسبت به ایران کم¬پ‌تر است، البته باید موضوع فصلی بودن آن را که باعث متغیر و پایدار نبودن روند می‌شود مد نظر داشت؛ در حال حاضر تجارت نفت ایران به چین از کشور عربستان پیشی گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در حوزه صادرات نفت، افزود: خوشبختانه ایران از گذشته تا به اکنون از ناوگان خوبی برخوردار بوده است و در سال گذشته هشت فروند دیگر به ناوگان دریایی ایران اضافه شد، علاوه بر آن ایران در زمینه کشتی‌سازی جنگی و حمل‌ونقل از قدرت خوبی برخوردار است.

این کارشناس انرژی با اشاره به گستردگی دو هزار کیلومتری سواحل کشور، گفت: ایران از گذشته تا اکنون دارای توانایی خوبی در حوزه نفت بوده است و نسبت به کشورهای همسایه از توانایی بالاتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: کشور در خدمات فنی مهندسی و ساخت از پیش‌رفت و توانایی‌های خوبی برخوردار بوده است.

مرادی با اشاره به برخورداری کشور از اسکله‌های خوب، گفت: با توسعه سواحل مکران می‌توان قابلیت و ظرفیت‌ها خود را به خصوص در زمینه همکاری با کشور هند و سایر کشورها در زمینه هزینه حمل و نقل پیشی بگیریم.

کد خبر 699816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.