شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حماس: حمله زمینی دشمن شکست خورد» به شکست حمله زمینی نیروهای رژیم اشغالگر به نوار غزه از سه محور پرداخت و نوشت: جنبش حماس دیروز شنبه طی بیانیه‌ای شکست حمله زمینی نیروهای رژیم اشغالگر به نوار غزه از سه محور را اعلام و تأکید کرد که نظامیان این رژیم کشته و زخمی شدند. جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد که دشمن در کمین‌هایی افتاد که مقاومت فلسطین برای آن‌ها آماده کرده بود. نیروهای مقاومت برای مقابله با این حمله از موشک‌های کورنت و راکت‌های یاسین استفاده کردند. در این بیانیه همچنین پیش‌بینی شده است که ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر دست به تلاش برای نفوذ به غزه بزند. حماس تصریح کرد که اشغالگران از بالگردها برای خارج کردن مجروحان و کشته‌شدگان از میدان نبرد استفاده کردند. بیانیه حماس پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه اقدام به گسترده‌ترین حملات خود علیه غزه از زمین، هوا و دریا کرد و در این راه از قطع اینترنت هم بازنماند.

این روزنامه تصویر صفحه نخست خود را به تصویری از راهپیمایی گسترده مردم لندن در حمایت از مردم فلسطین اختصاص داد.

شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تجمعات بزرگ و بی‌سابقه ضد صهیونیستی از نیویورک و لندن تا استانبول و پاریس‌» به تظاهرات‌های بزرگ و بی‌سابقه علیه جنایات صهیونیست‌ها، در سراسر دنیا پرداخت و نوشت: از انگلیس و فرانسه تا کره جنوبی و ترکیه مردم یک صدا، علیه صهیونیست‌های کودک‌کش شعار می‌دهند. شرکت‌کنندگان در تظاهرات که پیراهن‌های سیاه پوشیده بودند سالن اصلی مسافران در ایستگاه را تصرف کردند و با خود پلاکاردهایی داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «فلسطین باید آزاد گردد»، «آتش‌بس فوری می‌خواهیم» و «در سمت درست تاریخ بایستید». در پی این تجمع، سازمان راه‌آهن شهری نیویورک اعلام کرد این ایستگاه که روزانه حدود ۷۵۰ هزار نفر از طریق آن سفر می‌کنند، تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است. همچنین پلیس نیویورک صدها نفر از جنبش «صدای یهودی‌ها برای صلح» را در جریان تظاهرات در اعتراض به بمباران نوار غزه در ایستگاه مرکزی شهر بازداشت کرد. هم‌زمان با نیویورک، موج حمایت جهانی از فلسطین در دیگر نقاط جهان نیز ادامه یافت.

این روزنامه در قسمت اخبار ویژه خود به مقاله روزنامه تایمر لندن درباره تظاهرات گسترده مردم لندن در حمایت از فلسطین اشاره کرد و نوشت جمهوری اسلامی در حال بهره‌برداری از اعتراضات طرفداران فلسطینی در این کشور است.

شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه و تظاهرات گسترده علیه این رژیم تیتر «شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان» را برگزید و در ادامه نوشت: بی‌سابقه‌ترین تظاهرات ضدصهیونیستی تاریخ در صبح روزی که شب گذشته‌اش ارتش اسرائیل پس از سه‌هفته سرگردانی، ورودی متزلزل به غزه داشت و رهبران حماس عقب‌راندن ارتش متجاوز را به «معجزه‌ربانی» تعبیر کردند، گواهی است بر شکست بزرگ غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان. تظاهرات بی‌نظیر در استانبول، طوفان انسانی در لندن، اندونزی، مالزی و برخی پایتخت‌های اروپایی و ژاپن، یعنی اسرائیل دیگر حتی در اذهان مردمان جهان وجود ندارد! اظهارات اردوغان که همواره به وسط‌بازی‌کردن شهره بود و حالا در میان تظاهرکنندگان می‌گوید: «اسرائیل بدون غرب سه‌روز هم دوام نمی‌آورد و جنایتکار جنگی است و قتل‌عام ددمنشانه می‌کند و مسئله غزه مسئله همه ماست.» نشان از شکستی بزرگ و غیرقابل‌ترمیم برای اسرائیل است.

این روزنامه در یادداشت امروز خود به قلم دکتر عباسعلی کدخدایی به راستی آزمایی جامعه جهانی در ادعای حمایت از حقوق بشر پرداخت و نوشت نظام بین‌الملل با پذیرش و شناسایی رژیم غاصب و سکوت در مقابل جنایات بی‌شمار آن گویا خود را همراه کرده تا با سکوت یا گاهی با حداقل انذار، کنج عافیت گزیند و بیش از آنکه درصدد احقاق حقوق ستمدیدگان باشد همراهی همگام با سکوت را انتخاب کرده است.

شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پنجه در پنجه شیطان» به درگیری زمینی ارتش رژیم موقت صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطین پرداخت و نوشت: تهاجم سراسری و سنگین ارتش رژیم به غزه که با حضور نزدیک به ۶۵ هزار نظامی صهیونیست و همراهی پنج هزار سرباز آمریکایی صورت گرفت، تنها ساعاتی پس از آغاز در شامگاه جمعه، به شکست انجامید. این یورش، جدی‌ترین تلاش تل‌آویو و آمریکا برای حمله زمینی به نوار غزه از ابتدای وقوع جنگ به‌حساب می‌آید. واشنگتن و تل‌آویو پیش از این نیز در چند نوبت تلاش کردند عملیات زمینی علیه غزه را کلید بزنند، اما هر بار در دقایق ابتدایی با آشکار شدن نشانه‌های شکست، آن را متوقف ساخته بودند. عملیات روز یکشنبه هفته گذشته یکی از این تلاش‌ها بود که با هدف قرار گرفتن دو بولدوزر و یک تانک، عملیات به‌سرعت پایان یافت. در این عملیات، نظامیان آمریکایی برای نخستین‌بار در یورش به غزه به‌طور مستقیم حضور داشته و متحمل تلفاتی شدند. «داگلاس مکگرگور»، مشاور سابق پنتاگون بلافاصله پس از این شکست ادعا کرد نیروهای ویژه آمریکایی برای اطلاع از محل نگهداری اسرا به همراه نیروهای ویژه صهیونیست وارد غزه شدند، اما تعدادی از اعضای تیم آمریکایی در عملیات کشته شدند.

شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

روزنامه شرق در سرمقاله امروز خود به قلم کیومرث اشتریان به بررسی گزینه‌های نظامی در فلسطین پرداخت و نوشت: در بحران فلسطین-اسرائیل دو عامل اساسی در «میدان» وجود دارد: جمعیت چند میلیونی فلسطینیان و قدرت نظامی اسرائیل. ۷۵ سال است که دومی نتوانسته است بر اولی پیروز شود. ضرورتی به ایفای نقش نظامی ایران نیست. فلسطینیان اصلی‌ترین داشته خود یعنی حفظ آرمان، جمعیت و نرخ بالای رشد را به خدمت گرفته‌اند و از آن جوانانی آرمان‌خواه برساخته‌اند که اصلی‌ترین تهدید برای اسرائیل است.  گزینه نظامی اسرائیل و کشتارهای انبوه از پس توده‌های میلیونی جمعیت برنمی آید. وضعیت غزه که مشخص است؛ به گفته غربیان «جهنم اسرائیل است.» در کرانه باختری نیز در یک هفته ۸۰ فلسطینی کشته شده‌اند، این نشان می‌دهد که وضع کرانه باختری از غزه بهتر نیست. آرمان فلسطین بیش از همه برای خود فلسطینیان زنده است و هم آنانند که برای سرنوشت خود تصمیم به مبارزه می‌گیرند.

شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی دارایی‌های امن داخلی و خارجی در پی تشدید تنش نظامی پرداخت و با تیتر «مارش قیمتی در بازارها» نوشت: با تشدید درگیری‌های نظامی در غزه، مارش قیمتی در بازارهای داخلی و خارجی نواخته شد. در جریان تحولات روز گذشته، طلای جهانی به‌عنوان بازار امن از مرز ۲ هزار دلار گذشت و به قله ۶ ماه اخیر رسید. شارژ طلای جهانی، با بازار دلار و سکه داخلی همسو بود؛ به‌نحوی‌که قیمت دلار بازار آزاد از ۵۲ هزار تومان عبور کرد (که البته در اواخر وقت معاملاتی کمی اصلاح قیمتی رخ داد) و قیمت سکه به حوالی ۳۰ میلیون تومان رسید. در بورس کالا نیز افزایش تقاضا برای ابزارهای طلایی قابل مشاهده بود. از سوی دیگر، بازار سهام تهران اما رنگ متفاوتی به خود گرفت. نماگر اصلی بورس تهران، طی معاملات روز شنبه با افت ۵۱ هزار واحدی، کانال ۲ میلیون واحد را از دست داد و در سطح یک‌میلیون و۹۵۱ هزار واحد متوقف شد. نماگر هم‌وزن نیز با کاهش ۳.۴۸ درصدی به ۶۵۳ هزار واحد رسید. مطابق بررسی‌ها، در جریان معاملات اولین روز معاملاتی هفته، یک‌هزار و۷۳ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار و ۵۶۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

شکست غاصب قصاب در زمین و زمان و اذهان

کد خبر 699801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.