تلاش پزشکان جهانی برای تسریع اقدامات آب‌وهوایی

پزشکان و سازمان‌های بهداشتی سراسر جهان در نامه‌ای خواستار تسریع اقدامات اضطراری آب‌وهوایی و توقف بی‌درنگ توسعه زیرساخت‌ها و تولید سوخت‌های فسیلی جدید شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیش از سه میلیون متخصص بهداشت، پزشک عمومی و سازمان بهداشتی پیشرو در کانادا، هند، اروپا، کشورهای اقیانوس آرام و بریتانیا خواستار اقدام فوری علیه تغییرات آب‌وهوایی برای محافظت از سلامت جوامع شدند و از دولت‌ها خواستند که هرچه سریع‌تر توسعه زیرساخت‌ها و تولید سوخت‌های فسیلی جدید را متوقف کنند.

سازمان‌های بهداشت جهانی با اشاره به آمارهای روزافزون و گزارش‌های دریافتی از پزشکان مبنی بر افزایش چشمگیر آسیب‌های ناشی از تغییرات آب‌وهوایی بر بیماران، خواهان توقف فوری توسعه و استفاده از سوخت‌های فسیلی، جلوگیری از افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله جهانی با بحران آب‌وهوایی شدند تا سلامت جمعیت جهانی تضمین شود.

آن‌ها خواهان جلوگیری از توسعه زیرساخت‌ها و تولید سوخت‌های فسیلی جدید، حذف سوخت‌های موجود و یارانه‌های اختصاصی به آن‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها روی انرژی‌های تجدیدپذیر شدند، زیرا تنها راه موجود برای محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد و جلوگیری از تشدید وضعیت اضطراری آب‌وهوایی حذف سوخت‌های فسیلی است. در غیر این صورت جهان باید برای تأثیرات فراگیر تغییرات آب‌وهوایی بر سلامتی در حجمی بسیار وسیع‌تر از میزان فعلی آماده باشد.

تلاش پزشکان جهانی برای تسریع اقدامات آب‌وهوایی

تغییرات آب‌وهوایی به‌طور بالقوه بزرگ‌ترین چالش سلامتی قرن بیست‌ویکم به‌شمار می‌رود که با بدترین بحران‌های زیست‌محیطی و سلامتی همراه است، به افزایش وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی منجر می‌شود و با وجود تشدید آلودگی هوا سالانه موجب بیش از هفت میلیون مرگ زودرس می‌شود.

به این ترتیب هم‌زمان با برگزاری کنفرانسی برای پزشکان جهان در سیدنی که در آن نهادهای بهداشتی در مورد تجربیات کشور خود در زمینه تغییرات آب‌وهوایی و تأثیرات آن بر سلامت و تندرستی بیماران بحث می‌کنند، سازمان‌های بهداشت جهانی به ارائه درخواست برای پایان دادن به این شرایط اقدام کرده‌اند.

کد خبر 699800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.