اجرای طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر سطح شهر قزوین

شهردار قزوین با بیان اینکه طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر و بناهای رها شده در دستور کار شهرداری است، گفت: این بناهای مخروبه و خالی محل تخلیه نخاله و زباله و جمع شدن معتادان شده بود که ضمن نازیبایی بصری، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال داشت.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از احداث باند کندروی ناحیه منفصل شهری مشعل‌دار در منطقه یک شهرداری به طول حدود سه کیلومتر و عرض ۱۴ متر خبر داد و اظهار کرد: در این پروژه عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی، زیرسازی و جدول‌گذاری آغاز شده است.

وی افزود: ایمنی و رفاه حال شهروندان و کاهش خطرات احتمالی و تسهیل در تردد ساکنان محله مشعل‌دار از اهداف اجرای پروژه است.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی جاده ناحیه منفصل شهری چوبیندر و خیرآباد با نصب تابلوی راهنمای در ورودی مسیر با هدف سهولت در شناسایی مسیر و هدایت صحیح خودروهای عبوری و کاربران ترافیکی انجام شد.

صباغی از پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات دال‌گذاری و سرپوشیده کردن قسمتی از کانال چوبیندر در منطقه سه شهرداری خبر داد و اضافه کرد: هدایت و کنترل آب‌های سطحی، جلوگیری از بوی نامطبوع فاضلاب شهری، افزایش رضایتمندی شهروندان چوبیندر، ارتقای بهداشت عمومی و توسعه خدمات شهری از اهداف پروژه است.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی این پروژه از جمله خاک‌برداری، کانال‌کنی، پی‌سازی، کف‌سازی و احداث دیواره‌های سنگی طرفین کانال، پوشش بتنی پیش ساخته و زیرسازی آسفالت است و این پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به طول ۳۷۰ مترمربع طی مدت سه ماه اجرایی خواهد شد.

شهردار قزوین با بیان اینکه طرح شناسایی و دیوارکشی زمین‌های بایر و بناهای رها شده در خیابان تبریز مشهور به عمره‌محله در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار گرفت، گفت: این بناهای مخروبه و خالی محل تخلیه نخاله و زباله و جمع شدن معتادان و افراد معلوم الحال شده بود که ضمن نازیبایی بصری، آسیب‌های اجتماعی نیز به دنبال داشت.

وی ادامه داد: طبق ماده قانونی ۱۱۰ شهرداری‌ها پس از صدور اخطار، مالک موظف است در مدت دو ماه نسبت به دیوارکشی یا تخریب منزل خود اقدام کند که در صورت مراجعه نکردن و امتناع مالک، شهرداری می‌تواند هرگونه اقدامی را که لازم بداند انجام دهد و هزینه آن را از مالک دریافت کند.

کد خبر 699798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.