بیش از ۳۰ پروژه آموزشی در سطح شهرستان تیران فعال است

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: توسعه زیرساخت‌ها و احداث محیط‌های عمومی آموزشی در تیران و کرون نیاز است، خیران همت و اراده خوبی در این خصوص داشته‌اند و در حال حاضر بیش از ۳۰ پروژه فعال است.

حسین صائبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نیازهای فرهنگی و آموزشی مدارس شهرستان تیران اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و آموزشی نیز نیازها و دغدغه‌هایی وجود دارد که با توجه به محدودیت اعتبار و مشارکت خیران، گامی اساسی در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه زیرساخت و احداث محیط‌های عمومی آموزشی در تیران و کرون نیاز است، خیران همت و اراده خوبی در این خصوص داشته‌اند و در حال حاضر بیش از ۳۰ پروژه فعال است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: خانواده‌ها در بسیاری از مدارس برای تأمین هزینه‌ها جاری و نیازهای فرهنگی مشارکت خوبی داشته‌اند و همین موضوع فعالیت‌ها را توسعه داده است.

وی با اشاره به فرسودگی ساختمان دارالقرآن آموزش و پرورش اضافه کرد: با حمایت خیران، ساختمان قدیمی تخریب و مجموعه جدید در زیربنای ۶۰۰ متر مربع احداث خواهد شد.

صائبی اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه را ۸۰ میلیارد ریال دانست و تاکید کرد: این پروژه با کمک خیران آغاز شد و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان آن را تکمیل خواهد کرد. دستگاه‌های اداری شهرستان نیز در تسهیل فرآیندهای اجرایی و قانون همکاری دارند تا یک گام بزرگ در توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان برداشته شود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه محیط اختصاصی برای دارالقرآن در شهر وجود نداشت، تصریح کرد: با احداث و بهره‌برداری از این پروژه امکان اجرای فعالیت‌های گسترده قرآنی در مرکز شهرستان و ارائه خدمات به دیگر نقاط منطقه فراهم می‌شود.

وی تمرکز بر آموزش، حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم را از برنامه‌های مدارس دانست و گفت: استعدادهای قرآنی میان دانش‌آموزان شناسایی و به دارالقرآن برای هدایت و رشد معرفی می‌شود و در این مرکز مربیان متخصص خدمات‌رسانی می‌کنند.

صائبی افزود: فعالیت‌های ترویجی قرآنی همچون کرسی‌های تلاوت و پاسخگویی به شبهات در مدارس توسط دارالقرآن اجرا می‌شود.

کد خبر 699790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.