الحاق ۵۶۰ روستای کردستان به لیست روستاهای ملی آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۵۶۰ روستای استان کردستان در سال جاری ردیف اعتباری نداشتند که با توجه به دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی الحاق شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی آبفا کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: ۵۶۰ روستای استان کردستان در سال جاری ردیف اعتباری نداشتند که با توجه به دستور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور به لیست روستاهای ملی در بحث آبرسانی الحاق شدند.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص‌هایی که این روستاها خواهد داشت در بحث آبرسانی به روستاهای استان تحول خوبی در سال‌های آینده داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه پیرامون فاز نخست طرح جهاد آبرسانی نیز در استان گفت: در این پروژه که آبرسانی پایدار به ۱۶۹ روستای استان در دستور کار قرار گرفته است، سپاه بیت‌المقدس استان از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به عنوان معین در نظر گرفته شده که تاکنون این طرح ۴۳ درصد پیشرفت داشته و با اجرای آن ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی تحت پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آبرسانی به ۹۹ روستا در حوزه ردیف اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی، ۱۲۰ روستا در قالب فاز دوم جهاد آبرسانی و ۱۲ روستا از طریق خیرین آبرسان، از جمله پروژه‌هایی هستند که برای ارتقای نرخ بهره‌م ندی روستاها از آب شرب بهداشتی و پایدار، به اجرا درمی‌آیند.

فرهاد با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم ۷۶ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار قرار داشتند، گفت: این شاخص در حال حاضر ۸۰ درصد است و با اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۸۶ درصد خواهد رسید.

کد خبر 699727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.