بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد

بازارچه مرزی سیف سقز پس از گذشت بیش از یک دهه تعطیلی، امروز با حضور جمعی از مسئولان، فعالان اقتصادی و ساکنان روستاهای مرزی استان بازگشایی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، با دستور رئیس‌جمهور و با حضور استاندار کردستان، امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ بازارچه مرزی سیف سقز رسماً بازگشایی شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مرزنشنیان استان بازگشایی مجدد بازارچه‌های مرزی است، اظهار کرد: فعالیت بازارچه مرزی هنگه ژال بانه هم اول آبان امسال به طور رسمی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: با بازگشایی بازارچه‌های مرزی، وضعیت اشتغال و معیشت مردم مرزنشین استان بهبود پیدا می‌کند و افزون بر این بازار شهرهای مرزی هم رونق خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، بازارچه سیف سقز بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به استناد ماده ۲۳ قانون مقررات صادرات و واردات در فروردین سال ۱۳۷۳ ایجاد شد و در سال ۷۵ کارهای عمرانی آن از جمله زیرساخت‌ها و محوطه سازی انجام و سال ۷۷ با موافقت شورای عالی امنیت ملی فعالیت خود را آغاز کرد.

این بازارچه در دهه ۸۰ جزو بازارچه‌های نمونه کشوری در میزان صادرات و واردات بود، اما از سال ۹۱ تاکنون به طور موقت تعطیل بوده که امید است با شروع به‌کار مجدد آن، زمینه توسعه شهرستان و منطقه فراهم شود.

کد خبر 699723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.