روند افزایش مصرف گاز در کرمانشاه آغاز شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: روند افزایش مصرف گاز در کرمانشاه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف زمستان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر حسینی امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ با اشاره به افت دمای هوای کرمانشاه طی روزهای اخیر، از آغاز روند افزایشی مصرف گاز خبر داد و افزود: اکثر خانه‌ها طی چند روز اخیر وسایل گرمایشی خود را برقرار کرده‌اند که این امر باعث افزایش مصرف گاز شده است.

وی با بیان اینکه حدود سه هفته قبل نیز چند روز سرد داشتیم که میزان مصرف گاز در این روزها حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب در روز نسبت به ایام عادی افزایش یافت، افزود: اکنون نیز تقریباً همین میزان در روز افزایش مصرف گاز داریم که این روند هرچه به سمت روزهای سرد پیش برویم، بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه میزان افزایش مصرف گاز در روزهای سرد را بسته به دمای هوا و مصرف مشترکین متغیر دانست و ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که نسبت به پیک مصرف سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش مصرف گاز داشته باشیم.

وی میزان مصرف بخش خانگی در فصل سرمای گذشته را حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و یادآور شد: بخشی از افزایش مصرف امسال ناشی از افزایش بیش از ۲۰ هزار مشترک جدید نسبت به سال گذشته خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه پیک مصرف گاز را به‌طور معمول از نیمه آذر تا نیمه فروردین‌ماه داریم، تصریح کرد: اعمال محدودیت گاز برای صنایع در این مقطع به نظر دیسپچینگ ملی گاز، همچنین برودت هوا و رفتار مشترکان بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اولویت تأمین پایدار گاز در فصل سرما با بخش خانگی است، اظهار کرد: همراهی مشترکان بخش خانگی می‌تواند به تأمین گاز پایدار برای سایر بخش‌ها از جمله صنایع نیز کمک کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه رعایت الگوی مصرف گاز را برای کمک به قبوض گاز خود مشترکان ضروری دانست و تصریح کرد: مشترکان باید بدانند با افزایش بی‌رویه مصرف، احتمال افزایش چشمگیر قبوض گاز آن‌ها وجود دارد، به‌گونه‌ای که این افزایش برای پلکان‌های بیش از پنج و شش، حدود ۳۰ درصد و برای پلکان‌های بالاتر بیشتر خواهد بود.

کد خبر 699699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.