اعتبار لازم برای اتمام پروژه قطار شهری شاهین‌شهر تامین شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر با تاکید بر تامین اعتبار برای اتمام پروژه قطار شهری شاهین‌شهر، گفت: با توجه به اینکه ناوگان حمل‌ونقل شهری دچار فرسودگی شده است، مساعدت لازم برای خرید اتوبوس‌های درون‌شهری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _ شنبه ششم آبان‌ماه _ در نشست هم‌اندیشی رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان، اظهار کرد: شوراها کمک کار دولت هستند، اما متأسفانه جایگاه شوراها رو به تنزل است.

وی افزود: طبق قانون اساسی شوراها باید به عنوان شورای شهر به منظور تحقق مطالبات مردمی اختیار لازم در نظارت بر کار دستگاه‌ها داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر خاطرنشان کرد: شورای عالی استان‌ها در کنار دولت می‌تواند لایحه به مجلس ارائه دهد و مجلس نیز لوایح را به تصویب برساند، اما کمتر این امر مهم اجرا شده است.

صالحی اضافه کرد: یکی از امتیازات مهم شوراها اجرای اقدامات در مدت یک هفته است در حالی که دولت اجرای کار را حداقل شش ماه تا یک سال انجام خواهد داد؛ بنابراین لازم است دولت از ظرفیت شوراها برای آبادانی شهرها استفاده کند.

وی با انتقاد از اجرا نشدن مدیریت واحد شهری، ادامه داد: اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستیم باید مدیریت واحد اجرایی شود تا مطالبات مردم تحقق پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شاهین شهر با اشاره به اینکه دو سال است که عوارض آلایندگی به شهرهای متأثر از آلایندگی پرداخت نشده است، تصریح کرد: با وجود آلایندگی‌ها اگر ایجاد فضای سبز و ساماندهی حمل‌ونقل صورت نگیرد، انواع بیماری‌های تنفسی و ریوی بروز پیدا می‌کند.

صالحی با تاکید بر تأمین اعتبار برای اتمام پروژه قطار شهری شاهین‌شهر، گفت: با توجه به اینکه ناوگان حمل‌ونقل شهری دچار فرسودگی شده است، مساعدت لازم برای خرید اتوبوس‌های درون‌شهری صورت گیرد.

وی افزود: عضویت شوراها در کمیته برنامه‌ریزی جزو قانون بود، اما حذف شده است و امید می‌رود با توجه به دستور اخیر وزیر کشور مبنی بر عضویت شوراها در کمیته برنامه‌ریزی این مهم اجرایی شود تا از بودجه دستگاه‌ها مطلع شویم.

کد خبر 699645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.