اصفهان هفدهمین استان در دریافت اعتبارات است

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با وجود اینکه اصفهان دومین استان در پرداخت مالیات است، با این حال هفدهمین استان کشور در دریافت اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در نشست هم‌اندیشی رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان و اصفهان اظهار کرد: در شورای استان ۹ بند قانونی در ماده ۷۸ تعریف و تلاش شده است تا در استان اصفهان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طبق بند نهم انتخاب حسابرس بر عهده شورای استان است، افزود: سال‌های گذشته این انتخاب به نحوی بود که رئیس شورا تنها مهر و امضا می‌کرد، اما با دستورالعمل از سمت وزارت کشور امسال تنها استانی که تمام بندهای این دستور را به همت کارشناسان اداره حمل‌ونقل استانداری اجرا می‌کند، اصفهان است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مشکلاتی که در سایر استان‌ها اعلام می‌شود از سمت استانداری‌ها است، خاطرنشان کرد: در اصفهان میان مدیریت شهری و استانداری هم‌افزایی وجود دارد و از تمام ظرفیت‌ها در استان استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای سازمان همیاری‌ها محکم ایستاده‌ایم و قانون را اجرا می‌کنیم، تصریح کرد: امسال یکی از بهترین عملکردها را در حوزه حسابرسی در سازمان همیاری شهرداری‌های استان داشتیم.

توحیدی‌راد با بیان اینکه به‌صورت ماهانه جلسات برگزار و مدیرکل که نیاز نمایندگان شهرستان است انتخاب می‌شود، ادامه داد: امسال با بعضی ادارات کل همکاری شکل گرفته و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است، این تفاهم‌نامه با سازمان‌های محیط زیست، اداره کل آموزش و پرورش و مدیرکل راهداری منعقد شده است.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی خوبی با مجموعه رؤسای شورای شهرستان در استان اصفهان داریم، گفت: اوایل تشکیل شورا، جلسه‌ای در اصفهان برگزار شد و این هم‌افزایی شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه طبق نامه‌ای به معاون وزیر کشور مقرر شد تا رؤسای شورای شهرستان و فرمانداران به شورای برنامه‌ریزی استان دعوت شوند، ادامه داد: در استان اصفهان بیشتر اعضا توسط استانداری دعوت می‌شوند، اما در بعضی شهرستان‌ها این اتفاق نمی‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به مسائل استانی است، تصریح کرد: همه ما از خشکی زاینده‌رود و مسائل شرق و غرب استان ناراحت هستیم و برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم، در این حوزه مدیریت شهری همواره کمک حال شورای استان بوده است.

توحیدی‌راد ادامه داد: با وجود اینکه استان اصفهان دومین استان در پرداخت مالیات است، اما هفدهمین استان در دریافت اعتبارات است و امیدوارم در این خصوص در سطح استان به نتایج خوبی برسیم‌.

کد خبر 699633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.