کمبود معلم در کردستان مدیریت شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: آموزش و پرورش استان کردستان همچنان با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است، اما این وضعیت مدیریت شده است و ما در حالت بحرانی قرار نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم ناظمی‌جلال امروز _شنبه ششم آبان‌ماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: مشکل کمبود نیروی انسانی ناشی از سیاست‌های اشتباه ۱۰ تا ۱۲ سال پیش بوده که آثار آن به مرور اکنون مشخص شده است.

وی افزود: با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از نیروهای فرهنگی استان در هر سال، همچنان با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم، اما این وضعیت به‌سختی مدیریت شده است و ما در حالت بحرانی قرار نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: امسال با برگزاری دو آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و دبیری توانستیم تعدادی نیروی جدید را جذب مدارس استان کنیم که حدود ۴۸۵ نفر در آزمون آموزش ابتدایی و ۲۶۶ نفر در آزمون دبیری جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد تعلیم و تربیت در کشور است، گفت: ۲۴ هزار فرهنگی و ۳۳۰ هزار دانش‌آموز در آموزش و پرورش استان مشغول به فعالیت هستند که با احتساب خانواده‌های آنها، به نوعی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه، مخاطب ما محسوب می‌شوند.

ناظمی‌جلالی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کردستان امسال روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته که میزبانی چندین رویداد ورزشی ملی از جمله المپیاد ورزشی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان، مسابقات ژیمناستیک دوره ابتدایی و جشنواره پدر و پسر و مادر و دختر از جمله این رویدادها بود.

کمبود معلم در کردستان مدیریت شده است

تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در کردستان

وی ادامه داد: از هفتم تا سیزدهم آبان‌ماه نیز به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است که برنامه‌های این هفته به راهپیمایی ۱۳ آبان که به عنوان روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است، ختم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، کوه‌پیمایی دانش‌آموزان، اهدای کمک‌های مومنانه با اولویت اهدای لوازم‌التحریر، رونمایی از تمثال شهید شاخص دانش‌آموزی استان (شهید محسن عباسی)، دیدار با خانواده شهدا، اجرای پویش‌های کشوری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، ویزیت رایگان دانش‌آموزان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، حضور در تربیون‌های نماز جمعه و افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

وی گفت: امسال قرار است دانش‌آموزان سراسر کشور نیز با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند که از استان کردستان ۲۲ نفر برای این سفر انتخاب خواهند شد.

ناظمی‌جلال با اشاره اینکه استان کردستان دارای ۴۸۶ شهید دانش‌آموز و ۵۳ شهید فرهنگی است، افزود: امسال با توجه به اتفاقات ناگواری که در سرزمین فلسطین شاهد هستیم برنامه‌های این ایام با رویکرد دفاع از مردم بی‌گناه غزه برگزار خواهد شد.

کد خبر 699632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.