اصول پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع رعایت شود

استاندار خراسان شمالی گفت: رعایت اصول پدافند غیر عامل از جمله انتخاب عرصه‌های ایمن به ویژه در طرح‌های جامع و تفصیلی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمدرضا حسین نژاد امروز _ شنبه ششم آبان‌ماه _ در همایش «آموزشی، پژوهشی، برنامه ریزی، آمایش سرزمین و پدافند غیرعامل» اظهار کرد: هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به نوعی زنگ خطر و توجه برای تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است تا مدیران نسبت به این حوزه حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات مدیران باید در برگیرنده تمهیدات مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت باشد، افزود: مدیران باید با حساسیت پیشگیری و بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مواقع بحرانی و افزایش پایداری در برابر تهدیدها را در حوزه‌های مأموریت خود پیگیری کنند.

استاندار خراسان شمالی وجود پدافند غیرعامل را یک ضرورت تلقی کرد و ادامه داد: آمادگی لازم در حوزه زیر ساخت‌ها همیشه باید وجود داشته باشد.

وی پدافند غیرعامل را مجموعه تمام اقدامات غیر مسلحانه دانست که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تأسیسات و تجهیزات می‌شود و تصریح کرد: در حوزه پدافند غیرعامل تدابیر نرم افزاری به ما کمک می‌کند؛ بنابراین رعایت اصول پدافند غیر عامل از جمله انتخاب عرصه‌های ایمن به ویژه در طرح‌های جامع و تفصیلی و ایمن سازی نسبت به مراکز جمعیتی حائز اهمیت است.

حسین نژاد تاکید کرد: پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز باید تلقی شود چون در صورت بروز اتفاق مسئول هستیم.

به گزارش ایمنا، در این همایش از نویسنده مقاله برتر که به فراخوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده بود و همچنین از تعدادی از رابطین برتر پدافند غیر عامل در دستگاه‌های اجرایی قدردانی شد و مقاله برتر مذکور نیز ارائه شد.

کد خبر 699628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.