آماده‌باش ۱۹ شهرستان استان خوزستان برای بارندگی‌های پیش‌رو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: شرکت آب و فاضلاب براساس وظایف ذاتی خود، مراقبت‌های بهره‌برداری را برای تاسیسات ۱۹ شهر استان اعمال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کرمی‌نژاد امروز _ شنبه ششم آبان ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی مبنی بر آغاز بارندگی‌ها در سطح استان با اعمال مراقبت‌های بهره‌برداری صورت گرفته در تمام تأسیسات فاضلاب ۱۹ شهر استان خوزستان، این شرکت با تمام ظرفیت در زمان بارش‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم استان است.

وی افزود: دفع روان آب‌های سطحی در حیطه وظایف شهرداری‌ها است، شرکت آب و فاضلاب برابر وظایف ذاتی و حسب اعمال مراقبت‌های بهره‌برداری و بر اساس ظرفیت ایجاد شده در تأسیسات ۱۹ شهر استان نسبت به لایروبی و شستشوی تمامی خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب، اورهال تابلوهای برق، نصب دریچه‌های منهول فاضلاب، آماده‌سازی ایستگاه‌های پمپاژ، سرویس دیزل ژنراتورها و اورهال الکتروپمپ‌های لجن کش اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: شرکت آبفا خوزستان نسبت به افزایش ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تأثیرگذار از طریق افزودن الکتروپمپ‌های جدید فشار قوی و افزایش دیماند برق مصرفی به منظور تسهیل و تسریع در دفع رواناب‌ها به ویژه در هنگام بارش به میزان بیش از ۲ برابر ظرفیت اسمی آنها به تعداد هشت باب در ایستگاه مرکزی شهر چمران، ۷۰۰ دستگاه بندر امام، اسکروپمپ ماهشهر، ایران زمین و دیزل آباد خرمشهر، شماره ۷ شادگان، ایستگاه شطیط آبادان و لیفت شماره ۱۴ سوسنگرد اقدام کرده است.

وی با اشاره به آماده‌ باش اکیپ‌های عملیاتی، تمامی نیروها و پیمانکاران بخش خصوصی با تجهیزات کامل در زمان بارندگی، رصد لحظه‌ای ایستگاه‌های پمپاژ و مراقبت و نگهداری ایستگاه پمپاژ از نظر فنی را از دیگر اقدامات انجام شده برای آمادگی در زمان بارندگی‌ها عنوان کرد.

کرمی نژاد در ادامه به لایروبی ۶۵۵ کیلومتر از خطوط شبکه فاضلاب، ساماندهی درب یک هزار و ۵۵۹ حلقه منهول فاضلاب، خرید ۹ الکتروپمپ لجن‌کش و شست‌وشوی ۷۶۴ کیلومتر از شبکه فاضلاب از دیگر اقدامات بخش بهره‌برداری فاضلاب شهرهای استان به منظور پیش‌بینی و پیشگیری از آب گرفتگی معابر در مقاطع بارندگی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده و ایجاد ظرفیت کامل در ایستگاه‌های پمپاژ در زمان بارش‌ها کمتر دچار مشکل شویم.

کد خبر 699614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.