اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در راه ایران + مشخصات
اینترنت استارلینک

استارلینک، نامی آشنا در عصر تکنولوژی از اینترنت ماهواره‌ای است که توسط شرکت اسپیس ایکس برای جهانیان در دسترس قرار داده شده و حالا پس از گذشت یکسال از پرتاب این ماهواره اینترنتی روز گذشته، استارلینک برای ارائه خدمات و همکاری در ایران شرایط و قوانین اینترنتی در کشورمان را پذیرفت.

دانلود صوت اینترنت استارلینک

اینترنت ماهواره‌ای چیست؟

اینترنت ماهواره‌ای به زبان ساده همان اینترنت بی سیم است که مهم‌ترین ویژگی و برتری آن نسبت به اینترنتی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم این است که به خاطر ماهواره‌های دریافت کننده اطراف کره زمین توانایی فراهم کردن اینترنت در دورترین نقاط جهان، وسط بیابان‌ها یا دریاها را دارد.

اینترنت ماهواره‌ای چگونه کار می‌کند؟

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، استارلینک پروژه موفق اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس است که به وسیله ماهواره‌هایی به وزن حدودی ۲۵۰ کیلوگرم در سراسر کره زمین و با دریافت انرژی از صفحات خورشیدی که دارند، اینترنت با سرعت بسیار بالا و بدون محدودیت جغرافیایی را فراهم می‌کند. سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک چقدر است؟

استارلینک به ایران می‌آید؟

روز گذشته وزارت ارتباطات اعلان مرده که بالاخره بعد از گذشت یکسال از فعالیت استارلینک، شرکت ارائه دهنده این اینترنت پر سرعت و بدون محدودیت، شرایط قانونی ورود استارلینک را به ایران پذیرفته و بالاخره در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد استفاده از این اینترنت در ایران باشیم.

هزینه راه اندازی و نصب استارلینک چقدر است؟

هزینه نصب سخت افزار اینترنت استارلینک، یعنی همان دریافت کننده آنکه تنها یک بار آن را می‌پردازید چیزی در حدود ۵۹۹ دلار می‌باشد. هزینه شارژ ماهانه آن هم حدود ۱۱۰ دلار می‌باشد. کاربران تجاری در صورت نیاز به اینترنت پرسرعت تر استارلینک ماهانه ۵۰۰ دلار باید بپردازند.

معایب اینترنت استارلینک چیست؟

  • هنوز جهانی نشده است
  • شرایط آب و هوایی (مانند باران و برف‌های شدید، مه غلیظ و…) می‌تواند روی کیفیت آنتن دهی آن اثر گذار باشد
  • برای نصب و راه اندازی آن نیاز به متخصص است
  • سرعت و کیفیت اینترنت در شهرهای شلوغ ضعیف‌تر است

آیا اینترنت استارلینک قابل فیلتر است؟

هنوز خبری در رابطه با محدودیت داشتن استارلینک یا فیلترینگ در آن گزارش نشده است.

کد خبر 699611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.