انهدام اهداف با موشک‌های فجر و فتح ۳۶۰

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عملیات آفندی با بهره‌گیری از تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن اجرا شد، گفت: اهداف پیش‌بینی شده در این رزمایش با موشک‌های فجر و فتح منهدم شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ارتش، امیر سرتیپ کریم چشک درباره مرحله آفندی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در این رزمایش عملیات آفندی با بهره‌گیری از تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن اجرا شد و اهداف پیش‌بینی شده با موشک‌های فجر و فتح منهدم شدند.

وی افزود: در روز دوم از رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، نیروی زمینی ارتش، عملیات آفندی مقتدرانه‌ای را با حضور یک لشکر زرهی، یک گروه توپخانه و تیم‌های پشتیانی آتش هوانیروز علیه نیروهای مهاجم صورت داد.

سخنگوی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده از موشک‌های دورزن فتح ۳۶۰ و موشک‌های فجر، گفت: این موشک‌ها با بردی حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر و با سرعت قابل ملاحظه ۴ ماخ، در واقع دست بلند نیروی زمینی در منازعات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همان‌طور که مشاهده شد، در این رزمایش اهداف تعیین شده با موفقیت و کم‌ترین ضریب خطا توسط این موشک‌ها مورد اصابت قرار گرفت.

امیر سرتیپ چشک افزود: در ادامه این مرحله از رزمایش پهپادهای شناسایی و رزمی مهاجر و ابابیل توانستند اهداف مورد نظر را با موشک‌ها و بمب‌های ارتقایافته مورد اصابت دقیق قرار دهند و در ادامه نیز توپخانه با آتش تهیه سنگین مسیر پیشروی را برای نفربرهای زرهی هموار کرد.

وی گفت: همچنین تیم‌های آتش بالگردی در منطقه عمومی رزمایش به انهدام اهداف از شعاع ۳ تا ۲۰ کیلومتری پرداختند.

کد خبر 699577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.