تلاش برای رفع مشکلات حقوقی فاز دوم میدان الغدیر اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به همکاری مالک فاز دوم با شهرداری اهواز برای بهره‌برداری از میدان میوه‌وتره‌بار الغدیر گفت: با تکمیل پروژه غرفه‌دارانی که از سال ۱۳۹۰ پول پرداخت و امتیاز بهره‌برداری خریداری کرده‌اند، پس از سال‌ها می‌توانند از غرفه‌ها استفاده کنند.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای فاز دوم میدان میوه و تره‌بار الغدیر رأی قطعی دادگاه صادر شده است و شرکت اهوازک به عنوان مالک آن شناخته شده، اما شهرداری اهواز برای پیش‌برد قرارداد، ماده ۴۷۷ را اعمال کرده است، با این حال اتحادیه میوه و تره‌بار به رأی صادرشده اعتراض کرده است و نخستین جلسه رسیدگی به آن اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به احداث غرفه‌ها با هماهنگی میان شهرداری، غرفه‌داران و مالک تا مشخص شدن وضعیت و تعیین تکلیف پروژه شرکت اهوازک طی نامه‌ای به استانداری و فرمانداری موافقت خود را با این امر اعلام کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات و نواقص موجود در فاز دوم میدان الغدیر، ادامه داد: هجدهم مهرماه به پیمانکار پروژه ۴۰ روز مهلت داده شد تا نواقصی همچون روشنایی و آسفالت را رفع کند و پس از رفع آن غرفه‌داران مشغول کار شوند.

وی با اشاره به همکاری مالک فاز دوم با شهرداری اهواز اضافه کرد: با تکمیل پروژه غرفه‌دارانی که از سال ۱۳۹۰ پول پرداخت و امتیاز بهره‌برداری خریداری کرده‌اند پس از سال‌ها می‌توانند از غرفه‌ها استفاده کنند.

محمودی تصریح کرد: اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با هماهنگی شرکت اهوازک اقدام به دادن پروانه بهره‌برداری می‌کند، در حال حاضر با توجه به رأی دادگاه شرکت اهواز مالک زمین است، اما شهرداری مالکیت عرصه را دارد و با دادن امتیاز یک زمین به میوه و تره‌بار تبدیل شده و ارزش هر غرفه به بیش از ۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: اگر در دادگاه تجدید نظر بازهم شرکت اهوازک به عنوان مالک شناخته شود، از آنجا که در طرح جامع شهر اهواز این محل به عنوان میدان میوه و تره‌بار شناخته شده است، امکان قلع‌وقمع وجود ندارد و بر اساس طرح جامع شهرداری باید هزینه آن را پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: مسئله اصلی تعیین ارزش زمین است که دادگاه آن را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 699575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.