طرح کانادا علیه قطعنامه کشورهای عربی شکست خورد

اقدام کانادا برای جلب حمایت از رژیم اسرائیل و کارشکنی در تصویب قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی درباره درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شکست خورد.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، کانادا با حمایت آمریکا اصلاحیه‌ای را برای قطعنامه پیشنهادی اعراب ارائه کرده و خواستار محکومیت آنچه که «حملات ترویستی حماس و گروگان‌گیری» خواند، شده بود.

اما این متمم تنها ۸۸ رای موافق کسب کرد و با ۵۵ رای مخالف و ۲۳ رای ممتنع مواجه شد. این اصلاحیه برای آنکه تصویب شود باید دوسوم آرای ۱۹۳ عضو مجمع عمومی را کسب می‌کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

این قطعنامه جمعه شب با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رسید. رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دارند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل از زمان آغاز درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل تاکنون نتوانسته‌اند هیچ قطعنامه‌ای برای برقراری آتش بس فوری به تصویب برسانند.

تاکنون پیش‌نویس قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی روسیه (دو قطعنامه)، آمریکا و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل یا رای نیاورده یا وتو شده است و پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی جدید برزیل بعنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت روی میز دیپلمات‌ها برای بحث و بررسی قرار دارد.

کد خبر 699508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.