۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳
اجرای طرح معبر سبز در رودسر

شهردار رودسر با بیان اینکه طرح تفکیک زباله در این شهر اجرا می‌شود، گفت: در این طرح به صورت دوره‌ای بسته‌های تشویقی به شهروندان اعطا و خانوارهایی که در طرح تفکیک زباله همکاری خوبی داشته باشند، کوچه آن‌ها به عنوان معبر سبز نام‌گذاری می‌شود.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در رودسر با شش نیرو و دو دستگاه خودرو توسط واحد تفکیک شهرداری انجام می‌شود و در این طرح به سه هزار و ۸۰۰ خانوار آموزش‌های لازم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری هر دو هفته یک‌بار کیسه زباله رایگان در اختیار مشترکان قرار می‌دهند، افزود: در مقابل آپارتمان‌های مسکونی برچسب طرح تفکیک زباله و در داخل مجتمع‌ها مخازن کارتن‌پلاست جانمایی و نصب شده است و مدیران ساختمان باید طبق وظیفه با نیروهای شهرداری همکاری کنند.

شهردار رودسر با بیان اینکه در تفکیک زباله از مبدا شهروندان همکاری خوبی دارند، خاطرنشان کرد: در این طرح به صورت دوره‌ای بسته‌های تشویقی به شهروندان اعطا می‌شود، خانوارهایی که در طرح تفکیک زباله همکاری خوبی داشته باشند، کوچه آن‌ها به عنوان معبر سبز نام‌گذاری می‌شود و شهرداری خدمات ویژه‌ای به ساکنان آن ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدا، ابتدا باید تمام زباله گردها وانت‌بارهای دوره‌گرد و کارگاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک در شهر ساماندهی شوند، تصریح کرد: زباله‌گردها برای جمع‌آوری پسماند خشک با وارونه کردن سطل‌ها و پاره کردن کیسه‌های پسماند اقدام به ریختن شیرابه‌های آن در معابر عمومی و گسترش آلودگی در محیط شهری می‌کنند.

شهردار رودسر با بیان اینکه چهار کارگاه غیرمجاز بازیافت ضایعات در این شهر فعالیت می‌کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه کارگاه‌های غیرمجاز بازیافت ضایعات، یکی از مراکز خرید لوازم سرقتی محسوب می‌شود از مسئولان متولی انتظار داریم بر این کارگاه نظارت بیشتری داشته باشند و با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

صفایی ادامه داد: پروانه فعالیت و جواز کسب کارگاه‌های ضایعاتی توسط ادارات صمت و اتاق اصناف صادر می‌شود و شهرداری در صدور مجوزها و جلوگیری از فعالیت این مراکز، هیچ نقشی ندارد.

وی گفت: روزانه به طور میانگین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در شهر رودسر تولید و در حال حاضر حدود ۴.۸ درصد زباله خشک این شهر در طرح تفکیک زباله از مبدا جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 699499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.