برخی دلال‌ها و صرافی‌ها سبب افزایش نرخ ارز می‌شوند

امام جمعه موقت شیراز گفت: مهار نوسانات ارز توسط برخی دلال و صرافی‌ها نرخ ارز را افزایش می دهد و سایه این افزایش روی همه ابعاد زندگی مردم بویژه افزایش نرخ اجاره بها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی امروز _ جمعه پنجم آبان_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: مسئله فلسطین و حوادثی که در غزه در حال وقوع است در حال حاضر مهم‌ترین قضیه مسلمین و دنیای اسلام است.

وی افزود: جنایات رژیم ددمنش اشغالگر قدس، آنچه که می‌تواند برای نابودی و از بین بردن مردم مظلوم فلسطین به کار می‌گیرد، چه سرمایه‌گذاری عظیمی که در خود این کشور توسط حامیانش ایجاد شده و چه از سوی حامیانی که الان دارد انجام می‌شود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: جنایات اسرائیل خبیث آنقدر وسیع و دلخراش است که همان شب عموم مردم حتی در ایالات آمریکا و شهرهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه که متحد اسرائیل هستند به خیابان‌ها آمدند و این جنایت دلخراش را که کمتر در تاریخ جنگ‌ها سابقه دارد محکوم کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی خاطر نشان کرد: مقاومت و دفاع مردم فلسطین یک بُعد دیگر دارد و مقام معظم رهبری به این موضوع اشاره کردند که در جریان طوفان الاقصی جبهه رزمندگان فلسطین ضربه‌ای سهمگین و کوبنده که بی سابقه و تعیین کننده برای ادامه حرکت قدس بوده و قابل ترمیم نیست و این قابل ترمیم نبودن بسیار مهم است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا و رؤسای کشورهای ظالم و غارتگر به اورشلیم رفتند و در اتاق جنگ اسرائیل شرکت کردند که آنچه در توان دارند در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند و این نشان دهنده رو به زوال و اضمحلال و متلاشی شدن رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه سخنان خود به موضوع نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در حوزه مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه می‌دانیم که مهار تورم یک فرآیند زمان بر است اما برخی عوامل تورم زا قابل مدیریت است و برخی عواملی که آرامش را از مردم گرفته قابل مدیریت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی تصریح کرد: مهار نوسانات ارز توسط برخی دلال و صرافی‌ها نرخ ارز را افزایش می‌دهد و سایه این افزایش روی همه ابعاد زندگی مردم بویژه افزایش نرخ اجاره بها می‌شود.

وی تاکید کرد: این نوسانات نرخ ارز که موجب افزایش اقلام زندگی مردم می‌شود باعث یک مصیبت دیگری می‌شود و آن اضطراب روانی اجتماعی است که کمتر از مشکلات مالی نیست.

امام جمعه موقت شیراز همچنین اظهار کرد: طی سه ماه گذشته تقاضای جمع‌آوری دلالان در شیراز مطرح شد و نیاز است تا در تهران هم این اقدام انجام شود و صرافی‌ها را شبکه‌هایی که باعث این افزایش می‌شوند مدیریت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان با اشاره به فرا رسیدن روز ۸ آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: این‌جمله از حضرت امام خمینی (ره) شنیده‌ایم که فرمودند رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزش آن قلب از صدها زبان و قلم ما بیشتر است به خودش نارنجک بست و زیر تانک رفت و قطعاً همه ما محبتی که به این شهید داریم و همه ما رهروان صدیقی برای این شهدا باشیم و مخصوصاً این شهید و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان باید از این شهید الگوبرداری کنند. چرا که الگو یکی از اساسی‌ترین عوامل پیشرفت و تعالی جامعه است و شهید فهمیده برای حفظ ارزش‌ها و معارف قرآن و اهل بیت به شهادت رسید.

کد خبر 699430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.