رقم پاداش‌هایی که قرار است بدهند یک‌ششم حق‌مان است / تفاوت‌مان با فوتبالیست‌ها زیاد است

ملی‌پوش ووشو تالو باشگاه سپاهان گفت: سکه ۳۰ میلیون است و پاداشی که قرار است دریافت کنیم پنج میلیون تومان یعنی یک‌ششم حق‌مان است. متاسفانه شرایط بدی داریم و خواسته‌مان این است به موضوع پاداش رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا کیانی در حاشیه جشن ۷۰ سالگی باشگاه سپاهان که امروز _جمعه پنجم آبان‌ماه_ در سالن ۲۵ آبان مجموعه‌ورزشی نقش‌جهان برگزار شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود پنج سالی می‌شود که برای باشگاه سپاهان مسابقه می‌دهم؛ یک تیم کاملاً منسجم و منظم هستیم و هرساله توانسته‌ایم عنوان قهرمانی را در کشور کسب کنیم؛ خیلی خوشحالم که در عضویت باشگاه سپاهان هستم و با مدیریت خیلی‌خوبی که انجام می‌شود می‌توانیم در هر فصل با بهترین شرایط در مسابقات حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به تفاوت‌های چشم‌گیر میان فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران در رشته‌های مختلف افزود: سال گذشته پنجمین قهرمانی‌مان را جشن گرفتیم؛ تیم مربیان خوبی دارد و همه‌چیز عالی است اما از نظر مالی مبالغ دریافتی‌مان با سایر رشته‌های تیمی قابل مقایسه نیست و امیدوارم تفاوتی که وجود دارد کم‌کم برطرف شود و با وضعیت بهتری در بازی‌ها شرکت کنیم. اختلاف بسیار زیادی میان فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران وجود دارد. زمانی که یک ورزشکار در سطح ملی، آسیایی و جهانی مسابقه می‌دهد باید به آن رشته به‌عنوان شغل نگاه کند و تمام‌وقت برای آن هدف بجنگد.

ملی‌پوش ووشو تالو کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: صرفاً یک گوشه‌ای از زندگی ما ورزش نیست و تمام زندگی ما و آینده‌مان است؛ اگر بخواهیم راجع‌به این تفاوت صحبت کنیم اصلاً قابل‌قیاس نیست و امیدوارم این تفاوت کمتر شود. در حال حاضر مبالغی که دریافت می‌کنیم حتی هزینه‌هایی که خودمان شخصاً برای ورزش از جیب می‌دهیم را هم جبران نمی‌کند. هزینه تمرین، درمان مصدومیت، مربی و باشگاه بسیار زیاد است و به‌جز چند ماهی که در تمرین تیم ملی هستیم و هزینه‌مان با فدراسیون است در سایر ماه‌ها باید از خودمان هزینه کنیم.

زهرا کیانی تصریح کرد: پاداشی هم که داده می‌شود به گونه‌ای است که باید سه الی چهار سال منتظر برگزاری یک رویداد بمانیم تا با کسب عنوان آن پاداش‌ها را دریافت کنیم که تمام هزینه‌های‌مان را هم جبران نمی‌کند. آن‌هم در شرایطی که من در مجموع ۲۵ مدال آسیایی و جهانی دارم و دو مدال در یک‌سال جاری کسب کردم.

وی درباره قول‌وقرارها برای پاداش‌ها گفت: منتظر عملی‌شدن قول‌وقرارهای وزارت ورزش‌وجوانان و اداره‌کل استان اصفهان درخصوص پاداش‌ها هستیم و امیدوارم به‌مانند دفعه قبلی نشود چرا که آن زمان قبل از مسابقات قول‌وقرارهایی به ما داده شد اما آن پاداش یک‌سوم مبلغی که قول داده بودند هم نشد. امیدوارم این وعده‌ها عملی شود چرا که به‌خودی خود این مبالغ بالا نیست و سر و ته آن را هم می‌زنند که چیزی برای ورزشکار نمی‌ماند.

ملی‌پوش عضو باشگاه سپاهان ادامه داد: قبلاً پاداش‌ها به‌صورت امتیازی بود که ۱۶۰ طلا، ۸۰ نقره و ۶۰ امتیاز برنز بود که پاداش آن‌ها سکه بود اما در حال حاضر سکه حذف شده است؛ دوره قبلی بازی‌های آسیایی سکه پنج میلیون بود و پاداش را به امتیازی تبدیل کردند که معادل آن سه میلیون تومان شد. اما هم‌اکنون اتفاق عجیب‌تری درحال رخ دادن است و سکه ۳۰ میلیون است و پاداشی که قرار است معادل آن دریافت کنیم پنج میلیون تومان یعنی یک‌ششم حق‌مان است.

زهرا کیانی در پایان اظهار کرد: متأسفانه شرایط بدی داریم و خواسته‌مان این است به موضوع پاداش رسیدگی شود؛ مسئولان مبلغ بهتری در نظر بگیرند تا ورزشکاران با انگیزه بیشتری در مسابقات حضور پیدا کنند؛ با عرق ملی در مسابقات حاضر می‌شویم و تمام تلاش‌مان را برای بالا بردن پرچم کشورمان انجام می‌دهیم اما دغدغه‌های مالی نیز داریم که برخی جاها از ادامه مسیر خسته‌مان می‌کند.

کد خبر 699428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.